Linia na mapie

Linia w Norramby (ang.The Norramby Branch Line) - jest boczną linią kolejową, która prowadzi do nadmorskiego miasta Norramby. Należy ona do kolei North Western Railway.

Linia rozpoczyna się dwóch miejscach. Prowadzi z miast Crovan's Gate oraz Vicarstown do miasteczka Ballahoo. Z tego miejsca prowadzi przez nadmorską stację, wioskę rybacką i złotą plażę do miasta Norramby.

Na rozwidleniu linii, prawadzącym do miasta Crovan's Gate znajduje się stalowy most.

Linia w serii telewizyjnej

W serii telewizyjnej linia jest znana jako Linia Artura (ang.Arthur's Branch Line). Została ona otwarta w serii siódmej mimo, że po raz pierwszy pojawiła się w serii piątej.

Po otwarciu linii, Pan Szyneczka zlecił jej obsługę Tomkowi. Niebieska lokomotywa była z tego bardzo niezadowolona, gdyż głównym zadaniem na nowej linii było wożenie ładunków ryb, których śmierdzącego zapachu bardzo nie lubiła. Wkrótce Tomkowi przydarzył się wypadek. Dowiedział się, że Artur lubi wozić ryby. Tomek wpadł na pewien pomysł. Artur poprosił zawiadowcę aby mógł obsługiwać nową linię zamiast Tomka. Zawiadowca się zgodził dzięki czemu Artur ma obecnie swoją własną linię.

Galeria