FANDOM

Polandxenglish

MountainEngines
Lokomotywy ze Wzgórz
Lokomotywy ze Wzgórz - to dziewiętnasta książka z serii Railway Series stworzonej przez Wilberta Awdry. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Lokomotywa ze Wzgórz

Pan Handel ciągle narzeka, więc Radek mówi mu, że powinien się cieszyć, że nie pracuje na górskiej kolei. Pan Handel nie wierzy w istnienie tej kolei, aż do czasu gdy nie zauważa Donalda wiozącego na wagonie śpiącą lokomotywę o imieniu Culdee. Gdy lokomotywa się budzi, opowiada Panu Handlowi wszystko o swojej kolei.

Zepsute Hamulce

Damian jest w złym nastroju i zwraca na siebie uwagę, więc Sławek i Radek nie chcąc się nim przejmować proszą Culdee o to by ten opowiedział im o wagonach pracujących na jego kolei. Culdee zaczyna opowiadać historię o małej lokomotywie o imieniu Godred, która była zbyt pewna swoich niezawodnych, automatycznych hamulców. Pewnego dnia jego hamulce zawiodły, wykoleił się i uderzył w hangar. Po wypadku został wycofany ze służby i zamknięty w hangarze, a następnie rozebrany na części. Po wysłuchaniu historii Pan Handel i Damian są przerażani, a Sławek i Radek uznają ją za bardzo ciekawą.

Niebezpieczeństwo

Donald odwozi Culdee do domu. Na miejscu okazuje się, że do pracy na górskiej kolei przybyły trzy nowe lokomotywy, czyli Alaric, Eric i Lord Harry. Ostania z nich szybko okazuje się złośliwa. Gdy Culdee ją obraża, ta postanawia się mu odpłacić. Z zemsty jednak nic nie wychodzi, gdyż Lord Harry wykoleja się na szczycie stromego wzgórza. Za karę zostaje zamknięty w hangarze.

Grzbiet Diabła

Lord Harry zostaje ukarany przez zabranie mu tablicy z imieniem z boku jego kotła. Kierownik postanawia dać mu jednak drugą szansę i pozwala mu wyjechać z hangaru, ale zabrania jednocześnie ciągnięcia pociągów pasażerskich. Lord Harry ma teraz wozić robotników do pracy. Pewnego dnia wjeżdżając na strome wzgórze nazywane Grzbietem Diabła, dowiaduje się o zaginięciu kilku turystów i postanawia ich odszukać. Mimo silnego wiatru udaje mu się tego dokonać. Kierownik jest tak zadowolony, że postanawia nadać lokomotywie nowe imię, czyli Patrick. Ponadto pozwala jej ciągnąć pociagi pasażerskie.

Postacie

Niejasności

  • Na pierwszej ilustracji opowiadania "Lokomotywa ze Wzgórz" Pan Handel ma białą kabinę.

Galeria

Lokomotywa ze Wzgórz

Zepsute Hamulce

Niebezpieczeństwo

Grzbiet Diabła

Okładki