FANDOM

Polandxenglish

Ten artykuł jest o 'odcinek'. Być może szukasz 'malowidło'.
TheManintheHills35
Mężczyzna ze Wzgórz
 
Mężczyzna ze Wzgórz (ang. The Man in the Hills) - jest szesnastym odcinkiem serii dwunastej. Jego polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż odcinek nie został wyemitowany w Polsce.

Fabuła

Tomek przyjeżdża na przystań i przywozi namiot potrzebny na przyjęcie urodzinowe chudego zawiadowcy. Pan Handel opowiada mu o mężczyżnie ze wzgórz, wielkim, białym człowieku, którego nikt nigdy nie widział. Tomek postanawia znależć mężczyznę ze wzgórz, ale odrzuca pomoc Radka i Frycka. Tomek jedzie do mleczarni, gdzie spotyka jej kierownika, który jest ubrany na biało. Jest przekonany, że to on jest mężczyzną ze wzgórz. Następnie Tomek jedzie do młyna, gdzie spotyka młynarza również ubranego na biało. Jest przekonany, że jest on mężczyzną ze wzgórza. Tomek zabiera młynarza i kierownika mleczarni na przystań, gdzie dowiaduje się, że to nie oni są mężczyznami ze wzgórz. Na domiar złego okazuje się, że przez Tomka kierownik mleczarni i młynarz nie przygotowali jedzenia na przyjęcie zawiadowcy. Tomek postanawia wszystko naprawić. Prosi Sławka i Radka by ci dostarczyli namiot za niego, a on sam zawozi kierownika do mleczarni i młynarza do młyna. Jedzenie szybko zostaje przygotowane, a Tomek już wieczorem zabiera je na przyjęcie. Odkrywa, że przyjęcie odbywa się przed wielką skłałą, na której namalowana jest białą kredą jakaś postać. To właśnie jest mężczyzna ze wzgórz. 

Postacie

Miejsca

Niejaności

  • Tomek był wcześniej w młynie i w mleczarni, więc jak mógł nie rozpoznać ludzi, którzy tam pracowali?
  • Ciasto powinno być przewożone w wagonie, a nie w kabinie Tomka.
  • Jeśli młynarz i kierownik mleczarni naprawdę byliby mężczyznami ze wzgórz, to nie znaliby Tomka.
  • Mocny Maciek nie jest obecny na przyjęciu.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Sławka.
  • W kllku scenach widać, że w kabinie Tomka nie przebywa maszynista i palacz.

Galeria