FANDOM

Polandxenglish

TheLittleOldEngine
Mała, Stara Lokomotywa

Mała, Stara Lokomotywa - to czternasta książką z Railway Series, stworzonej przez Wilberta Awdry. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Wagony

Pan Handel jest znudzony ciągłym przetaczaniem wagonów na bocznicy. Gabryś radzi mu by udawał chorego, gdyż dzięki temu przez pewien czas nie będzie musiał pracować. Następnego dnia Pan Handel zaczyna udawać, że jest chory i zostaje w hangarze w wyniku czego Piotruś Sam i Rudik muszą zabrać jego wagony za niego. Póżniej Piotruś Sam przyjeżdża do kamieniołomu i zatrzymuje się przed wciagarką. Wagony zjeżdżające z pochylni mylą go z Panem Handlem i postanawiają mu dokuczyć. Odłączają się, zaczynają szybko zjeżdżać w dół i w końcu uderzają w Piotrusia Sama. Z pomocą lokomotywie przybywa Rudik. Pan Handel przeprasza Piotrusia Sama za to, że przez niego miał kłopoty. Z kolei chudy zawiadowca wysyła Piotrusia Sama do warsztatu a Panu Handlowi każe wykonywac pracę swoją i Piotrusia Sama.

Nareszcie w Domu

Piotruś Sam wraca z naprawy po wypadku w tym samym czasie co wracający do domu Sławek. Piotruś Sam mówi Sławkowi, że podczas jego nieobecności do pracy na kolei przybyła nowa lokomotywa o imieniu Damian, która bardzo lubi się popisywać. Wkrótce Damian nie może wyjechać z tunelu, a Sławek przybywa mu na ratunek i zabiera nową lokomotywę do hangaru. Chudy zawiadowca odwinia Damiana za wypadek.

Tańczący Damian

Sławek poznaje Rudika i jest zachwycony jego pracą. Rudik mówi mu, że tory przy stacji Cros-ny-Cuirn są bardzo wyboiste i obawia się, że często popisujący się Damian może się na nich wykoleić. Ich rozmowę słyszy Damian i zaczyna żartować z Rudika. Póżniej Damian spotyka Kubę, który mówi mu, że nie powinien słuchać rad Rudika, gdyż ten jest lokomotywą spalinową. Damian po rozmowie z czerwoną lokomotywą postanawia sprzeciwić sie Rudikowi i wjeżdża na wyboiste tory. Nagle się wykoleja, a Rudik niechętnie przybywa mu z pomocą. Wieczorem Damian przeprasza Rudika za swoje zachowanie.

Małe, Stare Bliźniaki

Pan Handel i Piotruś Sam zauważają dziwnie wygladający mężczyzn. Zaczynają się obawiać, że ci zamierzaję ich kupić, ale maszynista Piotrusia Sama tłumaczy lokomotywom, że ci mężczyżni to ludzie z telewizji, którzy będą filmowali pracujące na kolei lokomotywy. Wkrótce wszystkie lokomotywy są podekscytowane z wyjątkiem Pana Handla, który znowu zaczyna udawać, że jest chory. Chudy zawiadowca postanawia, że pokaże ludziom z telewizji swoje inne lokomotywy. Piotruś Sam wozi kamery i inny sprzęt telewizyjny, a ludzie z telewizji zaczynają filmować Sławka. Ten z kolei ujawnia innym lokomotywom wąskotorowym, że ma brata bliżniaka o imieniu Talyllyn, którego spotkał podczas naprawy w warsztacie.

Postacie

Niejasności

  • Na szóstej ilustracji opowiadania Nareszcie w Domu widać, że wagony Damiana nie są z nim połączone.
  • Na trzeciej ilustracji opowiadania Nareszcie w Domu Pan Handel ma czerwone koła.
  • Piotruś Sam ma okrągłe zderzaki.

Galeria

Wagony

Nareszcie w Domu

Tańczący Damian

Małe, Stare Bliżniaki

Okładki