FANDOM

Polandxenglish

SmallRailwayEngines
Małe Lokomotywy

Małe Lokomotywy - to dwudziesta druga książka z Railway Series stworzonej przez Wilberta Awdry. Jej polski tytuł jest nieoficjalny gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Nowy Przyjaciel

Kaczor po rozmowie z Donaldem i Darkiem pyta się ich czy może przejechać się torami po których nigdy wcześniej nie jechał. Bliźniacy się zgadzają i Kaczor wyrusza w drogę. Wkrótce spotyka małą, zieloną lokomotywę o imieniu Reks, rozmawia z nią przez chwilę, a następnie wraca do domu. Wkrótce Kaczor zaczyna często odwiedzać nowego przyjaciela. Rex przedstawia mu swoich przyjaciół, którymi okazują się Bartek i Michał. Chwilę później Kaczor zauważa, że małe lokomotywy nie zajmują się przewożeniem pasażerów. Wielka zachodnia lokomotywa obiecuje im, że opowie ludziom o ich kolei.

Ząb za Ząb

Maszynista Bartka mówi mu, że na kolej przybędą dwaj duchowni, którzy wybiorą zdjęcia dwóch lokomotyw z ich kolei i umieszczą je w swojej książce. Bartek jest przekonany, że jego zdjęcie na pewno znajdzie się w książce. Jednak przejeżdżający w pobliżu samochód, którym jadą duchowni przypadkowo ochlapuje go błotem. Później Bartek w odwecie ochlapuje grubego duchownego wodą. Bartek jest przekonany, że jego zdjęcie nie znajdzie się w książce. Gruby duchowny chcąc go pocieszyć postanawia zrobić mu zdjęcie i umieścić je w książce.

Gwizdek Michała

Kaczorowi psuje się gwizdek i Michał z niego żartuje mówiąc mu, że lokomotywa bez gwizdka to nie lokomotywa. Później jednak gwizdek Michała również się psuje, a inne lokomotywy zaczynają mu dokuczać. Michał jest wściekły i jest w złym nastroju przez cały dzień. Później Michał zauważa stojącą na torach krowę. Chcąc ją przepędzić postanawia użyć swojego zepsutego i poluzowanego gwizdka. Dmucha w niego tak mocno, że ten wylatuje w powietrze i gubi się. Później Bartek i Reks znowu z niego żartują.

Użyteczne Parowozy

Michał zauważa na polu stado owiec i nazywa zwierzęta głupimi. Nie może jednak zrozumieć dlaczego Reks nazywa owce użytecznymi. Wkrótce zjawia się Mały Zawiadowca i postanawia wysłać jedną z lokomotyw do rozwożenia welny dla gospodarzy. Wybiera do tego zadania Reksa, który staje się z tego powodu zarozumiały. Tymczasem traktor z przyczepą pełną wełny przejeżdżający przez przejazd kolejowy gubi swój ładunek. Reks wjeżdża w wełnę i wykoleja się. Wieczorem Bartek i Michał dokuczają przyjacielowi aż do czasu gdy mały zawiadowca mówi lokomotywom, że dzięki wypadkowi kolej stała się bardzo sławna.

Postacie

Ciekawostki

  • Trzy opowiadania z tej książki zostaną przedstawione w serii 20.

Galeria

Nowy Przyjaciel

Ząb za Ząb

Gwizdek Michała

Użyteczne Parowozy

Okładki