FANDOM

TheLittleEngineWhoRacedAhead31
Mały Parowóz, który Lubił Wyścigi
Mały Parowóz, który Lubił Wyścigi (ang. The Little Engine Who Raced Ahead) - jest dziewiętnastym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Tomek pracuje na bocznicy. Nagle za wagonami zauważa coś żółtego. Piotruś żartuje, że to banan. Tomek pracuje nadal i wkrótce zderza się z małą lokomotywą pomalowaną na kolor żółty i zielony. Lokomotywa przedstawia się jako Filip i mówi, że przybył na wyspę aby pomagać w przetaczaniu wagonów. 

Filip okazuje się pełny energii i ochoczo pracuje. Poznaje Gabrysia, któremu porponuje pomoc w pracy. Gabryś odmawia i mówi przybyszowi, że powinien zająć się swoją pracą. Filip go nie słucha, a Gabryś opowiada mu o swoim ekspresie i o tym, że szybko jeździ. Filip jest przekonany, że on też szybko się porusza. Chce pokazać Gabrysiowi jak szybko pracuje. Ten jednak nie jest zainteresowany i odjeżdża ze swoim pociągiem. Filip zastanawia się gdzie duża lokomotywa pojechała, a Tomek informuje go, że Gabryś pojechał ciągnąć ekspres.

Filip próbuje złapać Gabrysia na stacji, ale tylko o mały włos nie zderza się z Hirkiem. Tomek mówi mu, że z pewnością spotka dużą lokomotywę później. Filip nie może doczekać się ponownego spotkania z Gabrysiem. Ciągle przerywa pracę i jedzie na stację aby sprawdzić, która jest godzina, co nie podoba się zawiadowcy. Gdy Filip przygotowuje pociag Olka, słyszy w oddali Gabrysia i jedzie się z nim spotkać. Szybko wpada na stację i zauważa, że Gabryś jedzie wprost na niego. Udaje mu się uniknąć zderzania. Zawiadowca surowo poucza nową lokomotywę. 

Później Filip znowu chce pokazać Gabrysiowi, że jest szybki. Namawia go na wyścig, ale ten jest zmęczony i prosi przybysza aby zostawił go w spokoju. Ten nie daje za wygraną. Gabryś więc używa podstępu aby się go pozbyć. Ogłasza rozpoczęcie wyścigu. Filip wyrusza, a Gabryś zostaje. Zapada ponownie w sen.

Po drodze Filip spotyka Edka i Emilkę. Pyta się ich czy widzieli Gabrysia. Ci odpowiadają mu, że nie, więc Filip jest przekonany, że wygrywa wyścig. Przyjeżdża do portu gdzie lokomotywy gratulują mu wygranej. Nie jest świadomy tego, że Gabryś wcale się z nim nie ścigał.

Wieczorem Filip chwali się nowym przyjaciołom swoim zwycięstwem w wyścigu z Gabrysiem. 

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Tytuł w polskiej wersji jest nielogiczny, gdyż Filip jest lokomotywą spalinową, a nie parową.

Galeria