FANDOM

-O jej, ale jestem gapa! Gdzie są moje maniery. Zawsze należy się przedstawić, tak wypada, przynajmniej tak mnie uczono. Kto pierwszy? Więc ja się przedstawię. Jestem Marianka! | Marianka, Opowieść o Odwadze

MariankaCGI
Marianka
  • Budowniczy: Marion Power Shovel Company
  • Konfiguracja: Bo-Bo
Marianka (ang. Marion) - jest brązową koparką parową, która pracuje z Wilusiem, Beniem i Tymkiem w fabryce porcelany.

Historia

Marianka pracuje w Fabryce Porcelany z Wilusiem, Beniem i Tymkiem. Uwielbia kopać i rozmawiać o tym z innymi. Często opowiada przyjaciołom historie, których niektórzy nie lubią słuchać. Marianka twierdzi, że kiedyś wykopała z ziemi skrzynię ze skarbem piratów. Często gra z Wilusiem i Beniem w grę polegającą na odgadnieciu co znajduje się w jej łyżce. Odpowiedzią jest niemal zawsze ziemia.

Pewnego dnia Marianka pracowała przy naprawie ziemnego nasypu przy torach na głównej linii. Przypadkowo uderzyła łyżką w coś dziwnego. Była pewna, że znalazła statek wikingów, ale w rzeczywistości trafiła na rurę wodociągu, z którego zaczęła wyciekać woda. Marianka przykryła przeciekającą rurę warstwą ziemią. To jednak nie powstrzymało wody, która zaczęła wylewać się z rury na pobliskie tory. Gdy Tomek i Marianka zatrzymali się przy nasypie, woda wystrzeliła z rury w powietrze. Kawałek dużej skały spadł na tory. Na szczęście Marianka usunęła go z szyn i ocaliła Gabrysia przed zderzeniem z nim. 

W serii dwudziestej Marianka usuwała drzewa, które wyrosły na starej bocznicy. Nagle trafiła na mówiącą choinkę. Nie zdawała sobie sprawy, że przemawiała do niego stara lokomotywa o imieniu Glynn, która stała za owym drzewem. Zaczęła opowiadać wszystkim lokomotywom, że spotkała mówiące drzewo, ale nikt jej nie wierzył.

Prototyp

Marianka opiera się na koparce parowej, zbudowanej przez "Marion Revolveing Steam Shovel"

Wygląd

Marianka jest pomalowana na kolor brązowy z żółtą podszewką

Występy

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Lokomotywy: