FANDOM

-Teraz jestem już bardzo szybki i bardzo silny! Prawie jestem wspaniały! | Węch

Whiff'sWish38
Marzenie Węcha
Marzenie Węcha (ang. Whiff's Wish) - jest szesnastym odcinkiem serii szesnastej.

Fabuła

Pewnego dnia Węch przywozi kilka pustych wagonów na śmieci do portu i zatrzymuje się obok Szymka, który przywiózł burmistrza na spotkanie z przyjacielem. Węch słyszy jak burmistrz chwali Szymka nazywając go wspaniałą lokomotywą. Węch dochodzi do wniosku, że też powinien być wspaniały. Wtedy zjawia się zawiadowca i każe mu zebrać z całej wagony ze śmieciami blokujące tory przed powrotem burmistrza. Szymek drwi z Węcha mówiąc mu, że wspaniałe lokomotywy nie zbierają śmieci tylko są szybkie, silne i głośne. Szymek odjeżdża, a Węch postanawia, że zrobi wszystko by być tak wspaniałym jak Szymek.

Węch dojeżdża do rozjazdu gdzie zauważa wagon ze śmieciami blokujący tory. Nagle obok przejeżdża Emilka ciagnąca ciężkie wagony pełne węgla do składu. Węch przypomina sobie, że wspaniałe lokomotywy są silne. Postanawia więc dostarczyć część ciężkich wagonów za Emilkę. Emilka się zgadza, Węch podczepia się do kilku jej wagonów i jedzie w stronę składu pozostawiając blokujący tory wagon ze śmieciami. Następnie Węch dojeżdża do lasu, gdzie zauważa wagon ze śmieciami blokujący tory. Nagle obok przejeżdża Edek ciagnący wagony pełne desek do gospodarstwa. Węch przypomina sobie, że wspaniałe lokomotywy są szybkie. Postanawia więc szybko dostarczyć deski za Edka. Edek się zgadza, Węch podczepia się do kilku jego wagonów i jedzie w stronę gospodarstwa pozostawiając blokujący tory wagon ze śmieciami.

Wkrótce Węch przypomina sobie, że Szymek mówił mu o tym, że wspaniałe lokomotywy są głośne. Zaczyna więc głośno gwizdać przez co sie zagapia i uderza w stojącego przed nim Piotrusia. Węch pyta się Piotrusia dlaczego się zatrzymał, a ten odpowiada mu, że zrobił to, gdyż jego tory blokuje wagon pełny śmieci. Węch przypomina sobie o swoim zadaniu, którego nie wykonał, a Piotruś mówi mu, że spóżni się z dostarczeniem przesyłek. Węch uświadamia sobie, że będzie wspaniałą lokomotywą tylko wtedy gdy dobrze wykona swoje zadanie. Węch zabiera wagon blokujący drogę Piotrusiowi. Następnie dostarcza węgiel do składu i deski do gospodarstwa. Póżniej oczyszcza wszystkie tory z wagonów pełnych śmieci i jedzie na stację Wellsworth. Na miejscu spotyka Szymka, który przypomina mu, że nigdy nie będzie wspaniałą lokomotywą. Węch zapewnia go, że jest wspaniały gdy dobrze wykonuje swoją pracę. Wtedy zjawia się Gabryś. Z jego wagonów wysiadają burmistrz i zawiadowca. Oboje nazywają Węcha wspaniałą lokomotywą.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Pociąg towarowy o nazwie Latający Pikling pojawia się po raz pierwszy od serii siódmej, jednak w polskiej wersji jest on błędnie określony jako pociąg towarowy.

Niejasności

  • Piotruś mógł sam usunąć wagon ze śmieciami blokujący mu drogę.
  • Burmistrz Sodor i gruby zawiadowca nie powinni podróżować w ostatnim wagonie ekspresowym Gabrysia, gdyż jest on przeznaczony dla konduktora.
  • Szymek mówił że Węch jest bardzo użyteczną lokomotywą w odcinku Śmieci Emilki.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Węcha.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.
  • W polskiej wersji pociąg towarowy Latający Pikling jest błędnie okreslony jako zwykły pociąg towarowy. Narrator zamiast "Henio ciągnie latającego piklinga" mówi "Henio ciągnie wagony towarowe".

Galeria