FANDOM

HelpingHiro6
Na Pomoc Hirkowi

Na Pomoc Hirkowi (ang.Helping Hiro) - jest dziewiątym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Tomek i Hirek jadą w kierunku stacji Knapford. Gdy Hirek nagle zwalnia, Tomek gwałtownie przyspiesza i wyprzedza przyjaciela. Na ostrym zakręcie wiezione przez niego rury spadają z wagonu i lądują na torach Hirka. Japońskiej lokomotywie nie udaje się zatrzymać. Uderza w rury i wykoleja się. Edek przywozi Kamusia, który szybko ustawia Hirka z powrotem na torach. Zawiadowca stwierdza, że wypadki się zdarzają i nakazuje Tomkowi i Hirkowi wrócić do pracy. Gdy Hirek próbuje ruszyć, z jego kołami dzieje się coś niedobrego. Zawiadowca wysyła go do warsztatu, a Tomek, któremu nic się nie stało, wraca do pracy. Czuje się winny.

Tej nocy Tomek nadal obwinia się za spowodowanie wypadku. Mówi Piotrusiowi, że dla Hirka ciężko jest zdobyć nowe części. Przypomina sobie czasy gdy odnalazł Hirka na starej bocznicy. Japońska lokomotywa stała tam tak długo, że o mały włos nie odeszła na zawsze. Nagle Tomek wpada na pewien pomysł.

Następnego dnia Tomek jedzie na starą bocznicę, na której kiedyś odnalazł Hirka. Ma nadzieję, że znajdzie tam trochę starych części dla przyjaciela. Na miejscu okazuje się, że wszystkie tory zostały zarośnięte krzakami. Tomek nic nie może znaleźć. Gdy postanawia wrócić, wykoleja się i ląduje w błocie. Tymczasem w pobliżu Piotruś ciągnie pociąg pocztowy. Tomek krzyczy do niego, ale ten go nie słyszy. Trochę później nad lasem przelatuje Harold, który jednak nie słyszy krzyków lokomotywy. Tomek zaczyna wypuszczać parę. Helikopter jest zdziwiony na widok dymu wydobywającego się z krzaków i leci po pomoc.

Zaczyna się ściemniać i Tomek traci na nadzieję, że ktoś go znajdzie. Nagle słyszy dziwny hałas. Okazuje się, że to Piotruś, który przywiózł Kamusia i zawiadowcę. Tomek zostaje uratowany i zabrany do warsztatu. Tam opowiada Hirkowi o swojej przygodzie i przeprasza go, że nie udało mu się odszukać części zamiennych dla niego. Szybko jednak zauważa, że Hirek już został naprawiony. Okazuje się, że zawiadowca zamówił już dawno wiele części zamiennych dla Hirka na wypadek gdyby kiedykolwiek zepsuł się ponownie.

Wkrótce Tomek i Hirek znów razem pracują. Tym razem Tomek uważa na ostrym zakręcie. Dwie lokomotywy są bohaterami torów.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W tym odcinku zostały wykorzystane retrospekcje i zostały wspomniane wydarzenia z filmu Bohater Torów.

Galeria