FANDOM

-Witaj Felku, co się stało? Wyglądasz jak trzęsąca się galaretka na kołach! | Karol

RacetotheRescue52
Na Ratunek
Na Ratunek (ang. Race to the Rescue) - jest pierwszym odcinkiem Serii 16.

Fabuła

Felek jest naprawiany w warsztacie. Uświadamia sobie, że już od bardzo dawna nie poruszał się po drodze. Tomek stara się go pocieszyć, a Wiktor zapewnia go, że naprawił już jego koła i teraz może już poruszać się po drodze. Póżniej Felek postanawia skorzystać z drogi, ale najpierw upewnia się czy nikt go nie widzi. felek wjeżdża na drogę i zaczyna dygotać. Zauważa to Karol i nazywa wóz strażacki trzesącą się galaretką na torach. Felek czuje się bardzo głupio, a Karol mówi mu, że jest pilnie wzywany do centrum ratowniczego. Felek wraca na tory i jedzie do centrum, gdzie Kamuś mówi mu, że pali się stodoła grubego zawiadowcy. Mówi też Felkowi, że najszybciej dojedzie tam drogą, ale Felek ostatecznie postanawia pojechać torami kolejowymi. 

Po drodze Felek spotyka zepsutego Bogdana, który prosi go o pomoc w dojechaniu do centrum ratowniczego. Felek uświadamia sobie, że chcąc pomóc Bogdanowi musiałby poruszać się po drodze, dlatego odmawia opowiadając o pożarze stodoły, który musi ugasić. Zostawia Bogdana i jedzie dalej. Następnie Felek spotyka Bercię przy zamkniętym przejeżdzie kolejowym. Bercia prosi Felka by pomógł jej schłodzić jej przegrzany silnik. Felek chce pomóc, ale boi się wyjechać na drogę. Odmawia Berci pomocy opowiadając jej o pożarze stodoły, który musi szybko ugasić i jedzie dalej. 

Wkrótce Felek dojeżdża do płonącej stodoły grubego zawiadowcy. Pan Szyneczka w celu ugaszenia pożaru każe mu zjechać na drogę, ale Felek nie chce tego zrobić, gdyz wie, że wtedy wszyscy zobaczą, że dygota podczas jazdy. Nagle Felek zauważa, że tłum ludzi przy palącej się stodole wiwatuje na jego cześć. To dodaje mu odwagi. Felek ostatecznie zjeżdża na drogę i szybko gasi pożar.

Następnie Felek jedzie pomóc swoim przyjaciołom. Zjeżdża na drogę cały dygotając i ochładza silnik Berci. Zauważa to Karol i znowu zaczyna śmiać się z wozu strażackiego. Tym razem Felek śmieje się razem z nim. Następnie Felek pomaga Bogdanowi dojechać do centrum ratowniczego. Na miejscu Tomek zauważa, że Felek już nie dygota i nazywa go nie trzęsącą się galaretką na kołach tylko wielkim czerwonym bohaterem.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Kuba nie powinien jechać tak blisko za Tomkiem.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Kuby.
  • Stodoła stoi tak blisko torów, że Felek chąc ugasić pożar nie powinien zjeżdżać na drogę.
  • Skąd Kamuś wie o tym, że pali się stodoła zawiadowcy?
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Karol ma na imię Czarek.

Galeria