FANDOM

ClearingUp1
Naprawianie Szkód
  • Tytuł Oryginalny: Clearing Up
  • Autor: Andrew Brenner
  • Data Publikacji: 15 kwietnia 1989r.

Naprawianie Szkód (ang.Clearing Up) - jest historią magazynową, która stanowi drugą część opowiadania Huragan. Jej polski tytuł jest nieoficjalny.

Fabuła

Po strasznej burzy, na torach na całej wyspie leży wiele przewróconych drzew. Tadek i Tymcio pomagają je usunąć. Zawiadowca odwołuje wszystkie kursy pociągów na czas naprawy szkód.Tomek, Tobik i Kaczor pomagają robotnikom. Załadowane na wagony drewno zawożą do tartaku. Mniejsze kawałki drewna zostają przeznaczone na opał. 

Lokomotywy są smutne. Najbardziej smutny jest Tobik, który bardzo lubił las. Uświadamia sobie, że minie wiele lat zanim to miejsce będzie wyglądało tak jak kiedyś. Chce coś zrobić, ale Tomek przypomina mu, że złamanych drzew nie da się naprawić.

Tobik spotyka się z zawiadowcą i wyjaśnia mu dlaczego jest smutny. Pan Szyneczka pociesza go mówiąc, że wszystko będzie dobrze. Wkrótce szkody po burzy na głównej linii zostają naprawione, a pociągi znowu kursują. Tobik, Kaczor, Tomek, Tadek i Tymcio chcą teraz zająć się sprzątaniem bałaganu na liniach bocznych. Po ciężkiej pracy pociągi znowu kursują na linii Tomka. Tomek wraca do pracy z Anią i Klarą na swojej linii, a Kaczor wraca do pracy w porcie. Tobik jedzie po Hanię i jest przekonany, że zostanie wysłany do kamieniołomu. Zawiadowca ma jednak dla niego niespodziankę. Prosi go aby odebrał kilka wagonów.

Tobik jedzie po wagony i szybko odkrywa, że są one pełen młodych drzew, gotowych do zasadzenia. Tobik pomaga robotnikom je zasadzić. Uważa, że jest to jego najprzyjemniejsze zadanie jakie dostał.

Postacie

Ciekawostki

  • Niektóre elementy fabuły tego opowiadania zostały wykorzystane do nakręcenia odcinka Las Henia z serii trzeciej.

Niejasności

  • Na pierwszej ilustracji tylne koło Tadka nie jest pokolorowane, obręcze jego przednich kół także nie są pokolorowane, a górna część jego komina jest pomalowana na kolor czerwony.
  • Na szóstej ilustracji Kaczorowi brakuje przetłonień na kotle za twarzą.

Galeria