FANDOM

-Pięć, trzy, siedem, dwa! Pokażemy jak się gra! Sodor United! | Emilka

PingyPongyPickUp30
Nieświeża Przesyłka
Nieświeża Przesyłka (ang. Pingy Pongy Pick Up) - jest trzecim odcinkiem serii czternastej

Fabuła

Pan Szyneczka prosi Tomka by ten w dniu odbycia się meczu piłki nożnej zdecydował, która lokomotywa ma wykonać dane zadania. Kuba otrzymuje zadanie odebrania kibiców, Piotruś ma odebrać jabłka, które gracze będą jedli podczas przerwy, a Tomek postanawia odebrać graczy drużyny piłkarskiej Sodor United. Emilka otrzymuje zadanie zadbania o koszule i spodenki dla graczy. Uważa, że zasługuje na ważniejsze zadanie, dlatego zaczyna szukać Piotrusia by mu pomóc. Znajduje go w gospodarstwie i pyta czy może mu pomóc w przewożeniu jabłek, ale ten odmiawia. Emilka postanawia jednak mu pomóc i zaczyna ciągnąć wagon z jabłkami w jedną stronę podczas gdy Piotruś ciągnie w drugą. W wyniku tego wagon wykoleja się, a jabłka wysypują się.

Następnie Emilka postanawia pomóc Kubie. Zatrzymuje się na jego torach by go zatrzymać i zapytać czy może mu pomóc. Kuba, który jedzie bardzo szybko zauważa Emilkę w ostatniej chwili i aby uniknąć zderzenia z nią, zjeżdża na pobliską bocznicę. Kuba mocno uderza w bufory.

Następnie Emilka zauważa Tomka wiozącego graczy do miasteczka. Gdy tam dojeżdża okazuje się, że zawiadowca i gracze drużyny piłkarskiej są na nią bardzo żli. Emilka uświadamia sobie, że tak długo próbowała pomóc innym lokomotywom, że w końcu nie zadbała o koszule i spodenki dla graczy. Szybko jedzie na stację Maithwaite i odbiera brudne pranie a następnie jedzie na stację Maron, gdzie czeka już na pani od prania. Ta szybko pierze brudne ubrania graczy, a Emilka wpada na pomysł jak je szybko wysłuszyć. Prosi panią od prania by ta rozwiesiła ubrania na jej kotle i wagonie na węgiel, a ta się na zgadza. Koszule i spodenki graczy szybko schną gdy Emilka szybko zmierza w kierunku miasteczka. Na miejscu zawiadowca i gracze są bardzo zadowoleni, a Emilka ma nadzieję, że drużyna Sodor United wygra mecz.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Piotruś powinien odebrać jabłka z sadu, a nie z gospodarstwa.
  • Pani od prania nie powinna zgodzić się na rozwieszenie ubrań na wagonie na węgiel Emilki, gdyż podczas jazdy koszule i spodenki mogłyby się ubrzudzić pyłem węglowym.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Henia, Kuby, Piotrusia i Emilki.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Gospodarstwo Pana Macieja jest określone jako Farma Makula.
  • W polskiej wersji Emilka chcąc pomóc innym lokomotywom mówi im: "Będę drugim silnikiem!", a powinna powiedzieć: "Będę lokomotywą pomocniczą!".

Galeria

Tomek i przyjaciele s14 03 (331) - Nieświeża przesyłka (Pingy Pongy Pick Up)