FANDOM

-Oto nasz węgiel, w samą porę! | Wiluś i Benio

NoSteamWithoutCoal53
Nie ma Pary bez Węgla
Nie ma Pary bez Węgla (ang. No Steam Without Coal) - jest czternastym odcinkiem serii osiemnastej.

Fabuła

Wiluś i Benio są w porcie. Wiluś ma zabrać pewien ładunek do fabryki porcelany, a Benio czeka aż jego wagony zostaną napełnione węglem. Wiluś mówi, że dojedzie do fabryki pierwszy. Benio postanawia udowdonić mu, że się myli. Wyjeżdża z portu zanim jego wagony zostają wypełnione węglem. Benio, ponieważ ciągnie puste wagony, przyjeżdża do fabryki pierwszy. Marianka zauważa, że nie przywiózł on węgla. Mówi mu, że potrzebują węgla, aby móc funkcjonować. Benio zauważa tankującego olej napędowy Tymka. Stwierdza, że Tymek jest dziwną lokomotywą, gdyż oprócz węgla może być napędzany różnież olejem dla diesli. Zapewnia też Mariankę, że mają jeszcze duży zapas węgla, ale koparka parowa nie jest tego taka pewna. Do zgromadzonych podjeżdża Tymek. Zgadza się z Marianką i mówi bliżniakom, że powinni oszczędzać węgiel. Wiluś i Benio go jednak nie słuchają, gdyż kłócą się o to, który z nich ma głośniejszy gwizdek.

Wiluś i Benio ciągle się kłócą i rywalizują ze sobą przez co zużywają dużo węgla. Ich zabawę przerywa Tymek, który mówi im, że powinni szybko pojechać do ładunek węgla. Chwilę później bliżniacy starszą Tymka, który uzupełnia zapas oleju. Tymek jest zły i mówi im że mogli spowodować wypadek. Wkrótce Wiluś i Benio muszą uzupełnić zapas węgla. Okazuje się, że skład węgla w fabryce jest już pusty. Wiluś obwinia Benia, że to przez niego skończył się zapas węgla, z czego Benio nie jest zadowolony. Bliżniacy się obrażają i postanawiają nie pracować obok siebie. Niestety, z powodu braku węgla, zatrzymują się już kilka metrów za zsypem. Mariance również kończy się węgiel i nie może jechać. Wiluś i Benio zmuszeni są poprosić Tymka o pomoc. Proszą go aby pojechał po ładunek węgla do portu. W końcu Tymek się zgadza.

Tymek przyjeżdża do portu. Odbiera wagony pełne węgla i zabiera je do fabryki porcelany. Wiluś i Benio kłócą się, który z nich pierwszy uzupełni zapas węgla. Uspokaja ich Marianka, która zapowoda, że to ona pierwsza nabierze węgla. Gdy Tymek się zjawia, bliźniacy przepraszają go za swoje zachowanie i dziękują mu za pomoc. Wiluś i Benio stwierdzają też, że olej napędowy jest przydatny, zwłaszcza wtedy gdy skończy się węgiel.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Narrator mówi, że Tymek jest jedyną lokomotywą parową na wyspie Sodor, która może być napędzana olejem napędowym, mimo, że Wiktor również jest lokomotywą tego typu.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria