FANDOM

-Tu nie ma śniegu! | Gabryś

LetitSnow54
Niech Pada Śnieg
Niech Pada Śnieg (ang. Let it Snow) - jest dziesiątym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Nadchodzi zima i Tomek z Gabrysiem zostają wezwani do centrum ratowniczego. Gabryś jest pewny, że dostanie zadanie bycia lokomotywą ratunkową. Jednak zawiadowca ma dla niego i Tomka inne zadanie. Chce by dwie lokomotywy pojechały na wyspę mgieł po drewno ze wzgórza, drewno znad morza i drewno jobi niezbędne do budowy schronienia dla zwierząt Gospodarza Macieja. Wkrótce Tomek i Gabryś przyjeżdżają na wyspę mgieł. Na stacji przeładunkowej Szast, Prast i Ferdynand zapraszaja ich do zimowej zabawy. Gabryś zauważa, że ta zabawa nie może się odbyć gdyż nie spadł jeszcze śnieg. Lokomotywy przeładunkowe odpowiadają, że aby spadł śnieg należy zaśpiewać śnieżną piosenkę wyspy mgieł. Tomek uczy się piosenki i postanawia sprawdzić czy po jej zaśpiewaniu spadnie śnieg. Gabryś z kolei jest pewny, że magiczne właściwości piosenki to tylko bzdury.

Tomek jedzie na wzgórze, a póżniej na wybrzeże wyspy mgieł i śpiewa piosenkę, ale nic się nie dzieje. Na stacji przeładunkowej lokomotywa znowu śpiewa piosenkę, jednak śnieg dalej nie zaczyna padać. Wtedy zjawia się Gabryś, a Tomek przypomina sobie o swoim zadaniu i uświadamia sobie ile czasu stracił. Tomek i Gabryś jadą na wzgórze po ładunek drewna, a następnie jadą na wybrzeże gdzie odbierają kolejny ładunek. Gabryś wraca z drewnem na wyspę Sodor, a Szast, Prast i Ferdynand są smutni na myśl, że ich piosenka nie sprawiła by śnieg zaczął padać. Nagle Tomek zauważa mały płatek śniegu przed swoimi oczami. Nagle zaczyna padać śnieg. Tomek jedzie powiedzieć o tym Gabrysiowi i dwie lokomotywy wracaja na wyspę mgieł. Na stacji przeładunkowej Tomek, Gabryś, Szast, Prast i Ferdynand razem śpiewają piosenkę na przywołanie śniegu.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Edek, Gabryś i Kuba powinni podróżować nocą z zapalonymi lampami.
  • Gabryś powinien przejechać przez tunel na wyspę mgieł z zapaloną lampą.
  • Kto załadował drewno na wagony Tomka i Gabrysia?
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Gabrysia.

Galeria