FANDOM

-Niech to zderzak! | Gabryś

BustMyBuffers!57
Niech to Zderzak!

Niech to Zderzak! (ang. Bust My Buffers!) - jest dziewiątym odcinkiem serii szesnastej.

Fabuła

Gabryś zostawia pasażerów w porcie gdzie Diesel, Arek i Bartek przetaczają wagony. Diesel stoi na torach Gabrysia. Duża lokomotywa każe mu się przesunąć, ale spalinowóz bezczelnie odmawia twierdząc, że to Gabryś powinien zjechać mu z drogi. Gabryś i Diesel nie chcą sobie ustąpić, ruszają przed siebie i zderzają się. Diesel zostaje odepchnięty do tyłu, ale zderzak Gabrysia zostaje uszkodzony. Lokomotywy spalinowe śmieją się z Gabrysia. Wtedy zjawia się kierownik portu i każe Gabrysiowi dostarczyć części maszyn do warsztatu spalinowozów. Na miejscu Gabryś zaczyna popisywać się przed Pawłem i Normanem w wyniku czego uderza w wagony, a jego uszkodzony wcześniej zderzak, odpada. Trach i Ciach mówią mu, że mogą mu znależć inny zderzak, ale Gabryś odmawia gdyż uważa, że spalinowozy nie powinny naprawiać parowozów. Marta przekonuj go by wrócił do maszynowni i skorzystał z pomocy Tracha i Ciacha. Gabryś niechętnie się zgadza.

W warsztacie spalinowozów, Trach i Ciach pokazują zderzak, który dla niego przygotowali. Okazuje się, że zderzak ten jest dla spalinowozów. Gabryś się przestrasza i odjeżdża, ale wkrótce spotyka Sylwka, który mówi mu, że lokomotywa nie powinna poruszać się bez zderzaków. Gabryś niechętnie wraca i pozwala zamontować sobie zderzak dla spalinowozów. Po zamontowaniu nowego zderzaka, Gabryś wraca do portu by odebrać swoich pasażerów. Diesel, Arek i Bartek zaczynaja śmiać się na jego widok nazywając go spalinowozem. Gabryś jest smutny, ale Tomek pociesza go mówiąc mu, że teraz gdy ma zderzak, może czuć się użytecznym. Gabryś wie, że mała lokomotywa ma rację i dumnie wyjeżdża z portu.

Wiele osób zauważa Gabrysia ze zderzakiem dla spalinowozów, ale Gabryś już nie czuje się głupio. Gdy zawozi pasażerów na miejsce, wraca do maszynowni, gdzie czekają już na niego Trach i Ciach, którzy naprawili już jego stary zderzak. Gabryś dziękuje dwóm lokomotywom spalinowym za pomoc, a Ciach mówi mu, że jest u nich zawsze mile widziany, zarówno ze zderzakiem, jak i bez niego.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Po zderzeniu z Dieslem, zderzak Gabrysia nie powinien zostać uszkodzony.
  • W rzeczywistości zderzak nie może odczepić się od lokomotywy.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Bartek ma na imię Bert.
  • W polskiej wersji gdy Gabryś wjeżdża do portu, narrator mówi, że Diesel, Arek i Bartek przetaczali wagony pełne węgla, ale ci przetaczali wagony ze zwojami kablami.

Galeria