FANDOM

-Kamusiu, co ty wyprawiasz z tą skrzynią? | Wiktor

Surprise,Surprise15
Niespodzianka
Niespodzianka (ang. Surprise, Surprise) - jest jedenastym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Tomek jest przejęty, gdyż są ferie zimowe i zbliża się zimowe przyjęcie świąteczne. Na nierównym torze Tomek spotyka zepsutego Piotrusia i zawozi go do warsztatu. Następnie Tomek spotyka zepsutego na wzgórzu Edka i również zawozi go do warsztatu. Następnie niebieska lokomotywa spotyka zepsutego Stasia, którego również zawozi do warsztatu. Tomek jest przekonany, że Wiktor zdąży naprawić wszystkie trzy lokomotywy przed przyjęciem, ale Wiktor mówi mu, że to niemożliwe. Edek, Piotruś i Staś smucą się na myśl, że nie będzie ich na przyjęciu, ale Tomek wpada na pomysł by urządzić drugie przyjęcie w warsztacie. Niestety nic nie mówi o tym Wiktorowi. Chwilę póżniej Tomek na stacji Maithwaite spotyka Karola. Prosi przyjaciela by ten przyjechał na przyjęcie w warsztacie i opowiedział swoje śmieszne kawały. Tomek i Karol jadą do warsztatu. Karol zaczyna opowiadać innym lokomotywom kawał i zachowuje się tak głośno, że Wiktor każe mu i Tomkowi odjechać. Tomek cofając się uderza w Karola w wyniku czego ten wykoleja się. Tomek postanawia pojechać po Kamusia. Znajduje go w porcie i zauważa, że ten przenosi skrzynię z choinkami.  Tomek wpada na pomysł by pożyczyć te choinki na przyjęcie w warsztacie i mówi o tym Kamusiowi. Prosi go też by na razie nic nie mówił Wiktorowi.

Gdy Tomek i Kamuś wjeżdżają do warsztatu, Kamuś zaczyna ustawiać skrzynię z choinkami. Zauważa to Wiktor. Kamuś opuszcza skrzynię z choinkami na ziemię, w którą uderza Kamil. Wiktor jest zły, a Tomek postanawia w końcu powiedzieć mu prawdę o tym, że chciał urządzić w warsztacie przyjęcie dla lokomotyw, które nie będą mogły uczestniczyć w zimowym przyjęciu świątecznym. Wiktor zgadza się urządzić przyjęcie w warsztacie, a Kamil robi miejsce dla choinek. Gdy przyjęcie się rozpoczyna, Piotruś stwierdza, że to najlepsze przyjęcie na którym był, a Tomek zgadza się z nim w zupełności.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Skąd w warsztacie wzięły się lampki choinkowe?
  • Gdy Tomek zaczyna pchać Edka widać, że Edek jedzie przed nim, ale gdy Tomek zostawia go w warsztacie, Edek stoi za nim.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Henia, Kuby, Piotrusia, Tobika, Rózi i Diesla
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Staś ma na imię Staszek, a Karol ma na imię Czarek.

Galeria