FANDOM

Polandxenglish

Toby'sSpecialSurprise77
Niespodzianka Tobika
 
Niespodzianka Tobika (ang. Toby's Special Surprise) - jest siódmym odcinkiem serii dwunastej. Jego polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż odcinek nie został wyemitowany w Polsce.

Fabuła

Pewnego dnia Tobik przyjeżdża do hangaru gdzie zawiadowca jest zajęty dawaniem zadań do wykonania innym lokomotywom. Wszystkie lokomotywy dostają ważne zadania. Tobik jest rozczarowany gdy zawiadowca pozwala mu wrócić do domu, gdyż nie ma teraz dla niego żadnego zadania. Pan Szyneczka pociesza go mówiąc, że może zabrać robotników do Wielkiego Wodnikowa, ale dopiero popołudniu. 

Tobik wraca do domu. Tam uświadamia sobie, że jego przyjaciele dostali ważne zadania, gdyż kiedyś zależli coś wyjątkowego. Henio znalazł nowy maszt dla szkockiego zamku, Emilka znalazła foki w czarnym jeziorze, a Tomek odkrył Wielki Wodnikowo. Tobik postawia znależć coś równie wyjątkowego mając nadzieję, że otrzyma wtedy ważne zadanie. Tobik zabiera Hanię i jedzie na poszukiwania czegoś wyjątkowego. Nagle zauważa coś czerwonego na drzewie i jest przekonany, że to czerwony ptak. Gdy podjeżdża bliżej okazuje się, że to w rzeczywistości czerwony but. Następnie Tobik zauważa w oddali coś błyszczącego i jest przekonany, że to skarb. Skarb ten jednak okazuje się wagonem pełnym puszek, które zbiera Węch

Tobik spotyka Tomka, który mówi mu, że Pan Szyneczka czeka na niego w Wielkim Wodnikowie. Tobik przypomina sobie, że miała zabrać tam robotników. Tobik odbiera robotników i najszybciej jak może jedzie do miasteczka. Po drodze zauważa leżący w zaroślach błyszczący kawałek metalu i zatrzymuje się. Szybko odkrywa, że skończył mu się węgiel. Tobik postanawia wezwać pomoc. Zaczyna głośno dzwonić swoim dzwonkiem. Prosi robotników by ci uderzali młotkami w znaleziony przez niego kawałek metalu. Przebywający w Wielkim Wodnikowie zawiadowca słyszy dżwięk, wsiada do Węcha i jedzie sprawdzić co się stało. Tobik przyznaje się zawiadowcy co chciał zrobić i jest mu przykro, że nie znalazł nic wyjątkowego. Zawiadowca pociesza go mówiąc mu, że jest wyjątkowy, ponieważ jest jedynym na wyspie tramwajem parowym.

Póżniej Edek przywozi Kamusia by ten zabrał znaleziony przez Tobika kawałek metalu do huty w celu jego przetopienia. Zawiadowca uświadamia sobie, że kawałek metalu jest wyjątkowy, gdyż jest to stary szyld poświęcony tramwajom parowym. Tobik jest bardzo zadowolony.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

Galeria