FANDOM

-Och, na morskie głębiny! Edku, znam opowieść o zielonej farbie! | Sylwek

Salty'sSurprise27
Niespodzianki dla Sylwka

Niespodzianki dla Sylwka (ang. Salty's Surprise) - jest dwunastym odcinkiem serii szesnastej.

Fabuła

Są Święta Bożego Narodzenia. Tomek oraz Edek pracują w porcie i są zgodni, że Święta to wspaniały czas na wyspie. Tomek jest zajęty przetaczaniem wagonów pełnych prezentów. Nagle zjawia się Sylwek i mówi przyjaciołom, że ma potrzebę wysłuchania jakiegoś opowiadania. Edek postanawia znależć dla niego świąteczny prezent. Jedzie w tym celu do warsztatu. Na miejscu Edek mówi Wiktorowi, że szuka prezentu dla Sylwka. Wiktor jedzie w głąb warsztatu szukając czegoś odpowiedniego. Nagle Edek zauważa Rózię, która cieszy się z tego, że została odmalowana. Edek postanawia więc wręczyć Sylwkowi w prezencie puszkę farby. W porcie Edek proponuje Sylwkowi, że przemaluje go na kolor zielony. Sylwek przypomina sobie, że kiedyś czasowo z powodu braku czerwonej farby był pomalowany na kolor zielony i nikt nie mógł go zobaczyć gdyż wtapiał się w zieleń przyrody. Sylwek nie zgadza się na przemalowanie na kolor zielony, ale dziękuje Edkowi za dobre chęci.

Edek wraca do warsztatu gdzie wyjaśnia, że Sylwek nie chce zostać odmalowany. Kamil sugeruje mu, że Sylwek może chcieć nowego, niezwykłego komina. Edek nie jest pewny czy to dobry pomysł, gdyż Sylwek jest lokomotywą spalinową, ale odbiera komin i pokazuje go Sylwkowi. Sylwek przypomina sobie, że kiedyś miał równie niezwykły komin, który mu się urwał i wpadł do morza. Sylwek stwierdza, że nie chce komina, ale dziękuje Edkowi za dobre chęci. Edek zwraca Kamilowi niezwykły komin i jedzie szukać innego prezentu dla Sylwka. Nagle zauważa w pobliżu torów kilka choinek. Edek zabiera jedną z nich i pokazuje ją Sylwkowi. Sylwek przypomina sobie, że kiedyś miał choinkę, ale została ona zniszczona przez morskie powietrze. Sylwek nie przyjmuje choinki, ale dziękuje Edkowi za dobre chęci. Edek jest smutny, że nie znalazł dla przyjaciela prezentu, ale Sylwek mówi mu, że dzięki niemu wymyślił pewne opowiadanie.

Tomek, Piotruś, Gabryś i Emilka słuchają opowiadania Sylwka o Edku, który chciał dać starej lokomotywie spalinowej świąteczny prezent. Wszystkie lokomotywywy są zachwycone opowieścią. Nagle zjawia się gruby zawiadowca w przebraniu Świętego Mikołaja. Życzy wszystkim lokomotywom wesołych świąt. Wszystkie lokomotywy głośno gwiżdżą, a najgłośniej Edek.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Sylwek wspomina, że kiedyś nikt nie mógł go zobaczyć, gdyż był pomalowany na zielono i wtapiał się w zieleń przyrody, ale wiele lokomotyw na wyspie jest pomalowanych na zielono i wszyscy je widzą.
  • Choinka nie powinna być przewożona w kabinie Edka.
  • Choinka nie powinna zostać zniszczona przez morskie powietrze.
  • Prezenty powinny być przewożone w zamkniętych wagonach towarowych.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.

Galeria