FANDOM

Polandxenglish

NewLittleEngine
Nowa, Mała Lokomotywa

Nowa, Mała Lokomotywa - to czterdziesta książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Wolna Jazda

Rudik otrzymuje zadanie polegające na opryskiwaniu torów środkami chwastobójczymi. Tymczasem Radek ciągnie pociąg pasażerski. Pasażerów jest tak dużo, że lokomotywa ma kłopoty z wjazdem na strome wzgórze. Jego maszynista posypuje tory pisakiem dzięki czemu Radek ostatecznie pokonuje wzniesienie.

Plan Pana Handla

Pan Handel jest zazdrosny gdy Piotruś Sam zostaje wysłany do pracy na innej kolei. Na widok Piotrusia Sama śmiejącego się do niego Pan Handel wpada w złość i postanawia użyć podstępu by przyjaciel nie wyjechał. Jego plan się jednak nie powodzi i Pan Handel zostaje zamknięty za karę w hangarze na kilka dni.

Brudna Woda

Piotruś Sam wraca z innej kolei i opowiada Kathy i Lizzie, czyli dwóm małym dzieciom o swojej przygodzie z wodą na kolei Talyllyn Railway. Okazuje się, że pierwszego dnia pracy na innej kolei Piotruś Sam sprawiał kłopoty w wyniku czego Talyllyn musiał ciągnąć za niego jego pociąg.

Imię Nowej Lokomotywy

Do pracy na kolei Skarloey Railway ma przybyć nowa lokomotywa. Lokomotywy są podekscytowane, ale nie wiedzą jak będzie wyglądała ta lokomotywa i jak będzie miała na imię, gdyż zawiadowca trzyma to w wielkiej tajemnicy. Nadchodzi dzień przyjazdu nowej lokomotywy i Sławek zabiera ważnych gości na stację, na której ma się odbyć prezentacja. Na prezentacji zawiadowca ujawnia, że nową lokomotywę zbudował Pan Hugh, który nazwał ją swoim imieniem, czyli Ivo Hugh.

Postacie

Ciekawostki

Niejaności

  • Na ilustracjach opowiadania "Wolna Jazda" Radek posiada układ osi 0-4-2 zamiast 0-4-0.
  • Na drugiej ilustracji opowiadania "Plan Pana Handla" Piotruś Sam nie stoi w hangarze.
  • Na czwartej ilustracji opowiadania "Brudna Woda" wagony pasażerskie z kolei "Talyllyn Railway" są pomalowane na kolor niebieski, a powinny być pomalowane na kolor czerwony, zielony lub brązowy.
  • Na pierwszej ilustracji opowiadania "Imię Nowej Lokomotywy" Pan Handel ma okrągłe zderzaki.
  • Na szóstej ilustracji opowiadania "Imię Nowej Lokomotywy" Książę nie posiada zaczepu.
  • Na przedostatniej ilutracji opowiadania "Imię Nowej Lokomotywy" kurtyna zasłaniająca imię Ivo Hugh jest biała, ale na ostatniej ilustracji jest fioletowa.
  • Na ilustracjach opowiadania "Imię Nowej Lokomotywy" Książę nie ma wagonu na węgiel.
  • Na drugiej i trzeciej ilustracji opowiadania "Imie Nowej Lokomotywy" Sławek ma czerwoną kopułę.
  • Rudik i Fred nie są obecni na uroczystej prezentacji nowej lokomotywy.

Galeria

Wolna Jazda

Plan Pana Handla

Brudna Woda

Imię Nowej Lokomotywy

Okładki