FANDOM

-Witaj zajączku! Przepraszam, że tak bardzo hałasowałem! | Piotruś

Percy'sNewFriends30
Nowi Przyjaciele Piotrusia

Nowi Przyjaciele Piotrusia (ang. Percy's New Friends) - jest czwartym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Piotruś nie ma pracy i chce się bawić. Jedzie w tym celu do portu. Chce bawić się z Tomkiem, Emilką i Sylwkiem, ale ci niestety są bardzo zajęci. Nagle Piotruś zauważa mewę lądującą na ramieniu Karolka. Dżwig mówi mu, że mewa jest jego przyjaciółką. Piotruś wpada na pomysł by zaprzyjażnić się ze zwierzętami mieszkającymi w lesie. Uważa, że aby się zaprzyjażnić ze zwierzętami z lasu należy głośno gwizdać na ich widok. Gdy Piotruś dojeżdża do lasu, zauważa stojącego przy torach zająca. Mała lokomotywa pyta się zająca czy ten zostanie jego przyjacielem i głośno gwiżdże. Zwierzę się przestrasza  i ucieka w głąb lasu. Następnie Piotruś zauważa dwie wiewiórki i znowu gwiżdże na ich widok. Przestraszone zwierzęta uciekają. Póżniej Piotruś zauważa ptaka siedzącego na semaforze. Gwiżdże bardzo głośno na jego widok. Ptak odlatuje, a Piotruś rusza jego śladem i dojeżdża na wybrzeże wyspy. 

Nagle obok Piotrusia szybko przejeżdża Gabryś. Mała lokomotywa się przestrasza. Gdy zjawia się Tomek Piotruś mówi mu, że jest tak mały, że hałasujący Gabryś go przestraszył. Uświadamia też sobie, że małe zwierzęta musiały przestraszyć się jego gwizdka. Piotruś wraca do lasu i zauważa ptaka. Zwalnia i zachowuje się cicho. Ptak siada na jego zderzaku i zostaje jego przyjacielem. Następnie lokomotywa spotyka dwie wiewiórki. Znowu zwalnia i zachowuje się cicho w wyniku czego wiewiórki wskakuja na jego przód i zostają jego przyjaciółkami. W końcu Piotruś spotyka zajaca i robi to samo co wcześniej. Zając siada na jego przedzie i zostaje jego przyjacielem. Piotruś zabiera nowych przyjaciół do hangaru. 

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • W pierwszej scenie wiewiórki i zając powinni uciec na widok pędzącego Tomka.
  • Gdy Piotruś po raz drugi podjeżdża do zająca, jego korbowód jest nieprawidłowo ustawiony.
  • Piotruś powinien wiedzieć, że głośno gwiżdżąc przestraszy zwierzęta.
  • Wiewiórki wskakując na przód Piotrusia powinny przestraszyć ptaka.
  • Zwierzęta powinny bać się podróżować na przedzie Piotrusia.
  • Nie ma żadnej wzmianki o tym dlaczego Piotruś nie miał żadnej pracy do wykonania.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Kuby, Emilki, Rózi, Stasia i Karola.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sylwek ma na imię Bosman.
  • W polskiej wersji Piotruś mówi, że aby zaprzyjażnić się ze zwierzętami trzeba głośno sapać, gwizdać i dzwonić na ich widok, ale Piotruś nie może dzwonić, gdyż nie posiada dzwonka.

Galeria