FANDOM

-Witaj moja mała! | Łukasz

Luke'sNewFriend76
Nowy Przyjaciel Łukasza
Nowy Przyjaciel Łukasza (ang. Luke's New Friend) - jest ósmym odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Wieczorem Łukasz i Radek postanawiają się ścigać. Po drodze Radek musi się jednak gwałtownie zatrzymać, gdyż zauważa stojące na torach zwierze. Radek i Łukasz nie wiedzą co to było za zwierzę, ale Pan Handel i Rudik mówią im, że była to młoda sarna. Radek stwierdza, że sarna nie powinna mieszkać w kamieniołomie. Wtedy zjawia się Sławek i mówi lokomotywom, że najwyższy czas iść spać.

W nocy wszyscy śpią z wyjątkiem Łukasza. W pewnym momencie lokomotywa zauważa sarnę. Gdy zwierzę zaczyna do niego podchodzić, Oskar zaczyna głośno chrapać w wyniku czego sarna się chowa. Łukasz idzie spać nie spodziewając się, że szybko zobaczy zwierzę ponownie. Następnego dnia, po przebudzeniu, Łukasz zauważa, że w nocy sarna weszła do jego kabiny. Wtedy zjawia się Radek i głośno gwiżdże. Sarna wpada w panikę. Łukasz prosi Radka by był cicho, a ten po raz kolejny mówi mu, że kamieniołom to nie jest miejsce dla zwierząt. Łukasz jednak go nie słucha, gdyż jest przekonany, że sarna przyzwyczai się do życia w kamieniołomie.

Łukasz pracuje w kamieniołomie wioząc sarnę w swojej kabinie. Lokomotywy i maszyny jednak tak głośno hałasują, że zwierzę co chwilę się denerwuje. Gdy sarna słyszy wybuch, zaczyna uciekać. Wchodzi na wciągarkę Oskara, ale na szczęście bezpiecznie z niej schodzi. Łukasz prosi przyjaciół by pracowali cicho, gdyż sarna nie lubi hałasu.

Lokomotywy zaczynają pracować cicho. Piotruś Sam tak bardzo stara się być cicho, że nie patrzy gdzie jedzie. Uderza w wagony Rudika. Zderzeniu towarzyszy głośny dżwięk. Sarna wpada w panikę i znowu ucieka. Radek uświadamia Łukaszowi, że nie będzie użyteczny jeśli będzie pracował w kamieniołomie i jednocześnie zajmował się sarną. Sugeruje by zabrał ją do parku przy Zamku Gotfryda, w którym panuje cisza. Łukasz się zgadza. Gdy sarna wsiada do jego kabiny, zawozi ją do zamku.

Gdy Łukasz dojeżdża do parku, sarna jest szczęśliwa. Spotyka inną, dorosłą sarnę, która prawdopodobnie jest jej matką. Dwie sarny odchodzą, a Łukaszowi ciężko jest się rozstać z nową przyjaciółką. Cieszy się jednak, że sarna jest szczęśliwa. Wie też, że teraz będzie naprawdę użyteczny pracując w kamieniołomie. 

Po powrocie do kamieniołomu, Łukasz wyjaśnia przyjaciołom, że zostawił sarnę w parku przy Zamku Gotfryda. Sławek mówi mu, że będzie mógł ją odwiedzać, gdy będzie przyjeżdżał do zamku. Łukasz jest tak szczęśliwy, że od razu bierze się do pracy ze swoimi przyjaciółmi.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Radek powinien od razu wiedzieć, że zwierzęciem biegającym po kamieniołomie jest sarna.
  • W kabinie Łukasza nie powinni jednocześnie zmieścić się maszynista, palacz i sarna.
  • W pierwszej scenie pokazującej Łukasza rano, sarny nigdzie nie widać, ale w następnej scenie śpi ona wystawiając głowę za kabinę lokomotywy.
  • Gdy Radek podstawia Łukaszowi pociąg, wagon służbowy na jego końcu jest biały i nie jest wąstkotorowy, ale gdy Łukasz jedzie do zamku widać, że ciągnie wąskotorowy i brązowy wagon służbowy.
  • Sarny zwykle boją się ludzi, więc sarna nie powinna podróżować w kabinie Łukasza, w której przebywają ludzie.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Sławek ma na imię Skałek, Radek ma na imię Remek, a Piotruś Sam ma na imię Mikołaj.
  • Narrator mówi, że Łukasz podłączył się pod wagony, ale to robotnik podłączył Łukasza.

Galeria

Tomek i Przyjaciele s17 08 - Nowy przyjaciel Łukasza