FANDOM

Toby'sNewFriend33
Nowy Przyjaciel Tobika
Nowy Przyjaciel Tobika (ang. Toby's New Friend) - jest drugim odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Pewnego dnia Filip pracuje na bocznicy. Zauważa Tobika i stwierdza, że ten jest do niego podobny. Próbuje zwrócić na siebie jego uwagę, ale Tobik go nie słucha. Następnego dnia Tobik pracuje w kamieniołomie. Filip proponuje mu wyścig. Wspomina mu też o swojej rywalizacji z Gabrysiem. Hania mówi mu, że Tobik nie chce się ścigać, a sam tramwaj parowy odjeżdża.

W czasei jazdy Tobik i Hania rozmawiają o Filipie. Hania też uważa, że Tobik i Filip są do siebie podobni. Wkrótce znowu zjawia sie Filip i znowu proponuje wyścig. Tobik ostatecznie się zgadza. Nagle tramwaj parowy zauważa, że po torze Filipa jedzie Tomek. Ostrzega Filipa, któremu udaje się zatrzymać na czas.

Po powrocie z kamieniołomu Filip proponuje Tobikowi kolejny wyścig. Tym razem tramwaj parowy odmawia. Na stacji Knapford Tomek zauważa, że Filip jest smutny. Spalinowóz tłumaczy mu przyczynę swojego nastroju. Tomek uświadamia mu, że Tobik wcale nie jest do niego podobny, gdyż nie jest dieslem, tylko tramwajem parowym. Mówi mu też, że nie każda lokomotywa lubi się ścigać.

Przez resztę dnia Filip pracuje spokojnie. Nigdzie nie widzi Tobika. Gdy w końcu go spotyka, jest przekonany, że nie może zostać jego przyjacielem. Tobik zapewnia go, że mogą się zaprzyjaźnić. Opowiada mu też, ze ceni sobie spokój. Dwie lokomotywy zostają przyjaciółmi.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Donald i Darek ciągną czerwone wagony ekspresowe. W jednej ze scen zmieniają one kolor na zielony.
  • Gdy Emilka, Donald i Darek gwiżdżą, z ich gwizdków nie wydobywa się para.

Galeria