FANDOM

-Niebieski parowozie, jadę do ciebie! Znajdę cię i uratuję! Poczujesz się lepiej! | Felek

FieryFlynn11
Ognisty Felek
Ognisty Felek (ang. Fiery Flynn) - jest dwudziestym odcinkiem serii piętnastej.

Fabuła

Tomek, który ma zabrać wagony z maszynerią do warsztatu spalinowozów wjeżdża na stację Knapford, na której spotyka Hirka. Wtedy zjawia się Felek, wóz strażacki. Mówi Tomkowi, że wybiera się do centrum ratowniczego. Na miejscy Felek spotyka Diesla. Spalinowóz zarzuca Felkowi, że nic nie robi i, że nie pracuje tak ciężko jak on. Felek wyjaśnia, że jest zajęty tylko wtedy gdy zostanie ogłoszony alarm. W tym momencie zaczyna grzmieć syrena. Kamuś mówi Felkowi, że pali się niebieska lokomotywa. Felek rusza na ratunek nie czekając, aż Kamuś powie mu o którą lokomotywę chodzi. Nagle Felek zauważa Edka stojącego przy składzie węgla. Jest przekonany, że to on się pali, dlatego polewa go wodą. Z kabiny Edka wychodzi jego maszynista, który jest cały mokry. Edek wyjaśnia, że to nie on się pali, a stojący w pobliżu Ciach głośno śmieje się z Felka. Wóz strażacki uświadamia sobie, że szybko musi znależć niebieska lokomotywę, która się pali i rusza w dalszą drogę. 

Na stacji Maron, Felek zauważa Gabrysia odbierającego grubego zawiadowcę, jego żonę i mamę. est przekonany, że to on się pali, dlatego polewa go wodą. Z wagonu Gabrysia wychodzi gruby zawiadowca, który jest cały mokry. Gabryś wyjaśnia, że to nie on się pali, a stojący w pobliżu Trach głośno śmieje się z Felka. Wóz strażacki przeprasza zawiadowcę i uświadamia sobie, że szybko musi znależć niebieska lokomotywę, która się pali i rusza w dalszą drogę. Felek jedzie do warsztatu spalinowozów, gdzie zauważa Tomka, któremu pali się kabina. Felek kieruje w jego kierunku swoje armatki wodne, jednak nie wydobywa się z nich woda. Okazuje się, że Felek wykorzystać całą wodę na polewanie nią Edka i Gabrysia. Diesel, Paweł i Norman stojący w pobliżu głośno śmieją się z Felka, ale wóz strażacki wie co musi zrobić. Postanawia poprosić lokomotywy spalinowe o pomoc. Maszyniści Diesla, Pawła i Normana gaszą kabinę Tomka używając wiader pełnych wody. Felek dziękuje spalinowozom za pomoc i jedzie do centrum ratowniczego gdzie uzupełnia zapas wody.

Naglwe do Felka podjeżdża Diesel i dokucza wozowi strażackiemu mówiąc mu, że nic nie robi. Tym razem na twarzy Felka pojawia się uśmiech. Nagle zostaje ogłoszony alarm. Tym razem Felek czeka, aż Kamuś powie mu komu trzeba pomóc. Okazuje się, że Marta ma kłopoty w kamieniołomie. Felek rusza jej z pomocą.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Skąd Kamuś wie, że pali się niebieska lokomotywa i Marta potrzebuje pomocy?
  • Dlaczego Kamuś mówi Felkowi, że pali się niebieska lokomotywa? Przecież prościej byłoby mu powiedzieć, że pali się Tomek.
  • Pracownicy warsztatu powinni wcześniej wpaść na pomysł by ugasić kabinę Tomka wiadrami wody.
  • Dlaczego pracownicy warsztatu nie użyli do ugaszenia pożaru wody ze zbiornika Tomka?
  • Felek dziękuje za pomoc tylko spalinowozom, a powinien podziękować ich maszynistom.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Tomka, Emilki, Diesla i Tracha.
  • W polskiej wersji narrator mówi: "Felek przygotował wodą armatkę!", ale ten przygotował dwie armatki.

Galeria