FANDOM

Polandxenglish

TheEightFamousEngines
Osiem Sławnych Lokomotyw
  • Tytuł Oryginalny: The Eight Famous Engines
  • Data Publikacji: 1957r.

Osiem Sławnych Lokomotyw - to dwunasta książka z serii 'Railway Series" stworzonej przez Wilberta Awdry. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyz książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Piotruś Bierze Kąpiel

Piotruś chwali się małym lokomotywom o tym jak kiedyś mimo złej pogody zdołał dotrzymać obietnicy. Nagle przyjeżdża Henio, przegania lokomotywy i nazywa Piotrusia głupim. Piotruś w odwecie przypomina mu o tym jak ten kiedyś schował się w tunelu obawiając się, że deszcz zniszczy jego zielony lakier. Następnie Piotruś przyjeżdża na stację Knapford i zauważa tablicę ostrzegającą przed niebezpieczeństwem. Postanawia za wszelką cenę obok niej przejechać dlatego prosi o pomoc wagony, a te zgadzają się go za nią popchnąć. Ma to fatalny skutek, gdyż Piotruś wpada do wody. Zostaje z niej wyciągnięty i wysłany do warsztatu.

Gabryś Jedzie za Granicę

Na wyspę przybywa lokomotywa z lądu (zwana później Latający Szkot ). Gabryś i Kaczor od razu zaczynają się z nią sprzeczać. Następnego dnia Gabryś postanawia pojechać do Londynu, ale nie zostaje przepuszczony przez stację Barrow, która stanowi połączenie kolei na lądzie i na wyspie Sodor. Później jednak wykoleja się lokomotywa, która zajmuje się ciagnięciem pociągu pospiesznego na lądzie, a Gabryś postanawia wykorzystać okazję do zwiedzenia lądu i zgadza się ciągnąć pociąg za wykolejoną lokomotywę.

Czas na Kłopoty

Gabryś jest zmęczony ciagnięciem pociagu pospiesznego, więc Kuba zgadza się go ciagnąć za niego. Póżniej czerwoną lokomotywę spotyka Tobik jadący do warsztatu. Kuba zaczyna się chwalić, że jest najlepszy ze wszystkich. Tobik nie chcąc go słuchać wyrusza w dalszą drogę. Zatrzymuje się na stacji by nabrać wody, jednak nastawniczy każe mu odjechać tłumacząc, że za chwilę na stacje wjedzie Kuba ciagnący pociag pospieszny. Tobik jedzie dalej i wkrótce kończy mu się woda w wyniku czego zatrzymuje się. Nastawniczy zostaje poinformowany o problemie i idzie porozmawiać z Kubą, który właśniez zatrzymał się na stacji. Każe Kubie oprócz ciagnięcia pociagu popchnąć Tobika do warsztatu. Gdy dwie lokomotywy dojeżdżają na miejsce zauważają stojących w pobliżu małych chłopców. Ci są przekonani, że Tobik pomagał Kubie ciagnąć pociag. Kuba się wścieka i po chwili znika w obłokach pary. Tobik go uspokaja mówiąc mu, że chłopcy tylko żartują.

Lokomotywy Grubego Zawiadowcy

Tomek przyjeżdża na stację Knapford i zauważa, że na wyspę przybyły lokomotywy z lądu. Piotruś i Tobik tłumaczą mu, że wkrótce przybędzie Pan Szyneczka przynoszący ważne wieści. Zawiadowca mówi swoim lokomotywom, że pojadą do Anglii. Następnego dnia Tomek pokazuje swoją linię jednej z lokomotyw z lądy o imieniu Jinty. Zaczyna się chwalić swoim wyścigiem z Bercią w wyniku czego uderza w zderzaki i niszczy swój przód. Zostaje na szczęście szybko naprawiony i jedzie wraz z innymi lokomotywami za granicę.

Postacie

Ciekawostki

  • To jest pierwsza książka z "Railway Series", którą zilustrował John T. Kenney.

Niejasności

  • Na drugiej ilustracji opowiadania Gabryś Jedzie za Granicę Kaczorowi brakuje napisu "GWR" na kotle.
  • Na drugiej ilustracji opowiadania Lokomotywy Grubego Zawiadowcy Jinty i Pug nie mają twarzy.
  • Na trzeciej ilustracji opowiadnia Lokomotywy Grubego Zawiadowcy Kuba ma czerwony dach kabiny.
  • Na ostatniej ilustracji opowiadania Lokomotywy Grubego Zawiadowcy , Gabrysiowi oraz Piotrusiowi brakuje czerwonych pasków na cylindrach.
  • W książce pisze, że Piotruś i Tobik na czas przejezdu do Anglii zostali umieszczeni na wagonach platformowych, ale na ilustracji widać, że nie stoją na wagonach tylko jadą pomiędzy Kubą i Kaczorem.

Galeria

Piotruś Bierze Kąpiel

Gabryś Jedzie za Granicę

Czas na Kłopoty

Lokomotywy Grubego Zawiadowcy

Okładki