FANDOM

SavingTime108
Oszczędność Czasu
Oszczędność Czasu (ang. Saving Time) - jest szóstym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Samson przyjeżdża na bocznicę i mówi Tomkowi, Stasiowi i Dieslowi, że otrzymał ważne zadanie od zawiadowcy. Ma odebrać ładunek kamienia z kamieniołomu pod niebieską górą i dostarczyć go sprawnie i szybko do portu. Tomek infromuje go, że otrzymał od zawiadowcy dokładnie takie samo zadanie.

Samson przyjeżdza do kamieniołomu i odkrywa, że Tomek odebrał już swoje wagony. Chcąc zaoszczędzić czas, postanawia zabrać więcej wagonów za jednym razem, aby szybciej wykonać zadanie. Pan Handel i Piotruś Sam są temu przeciwni. Samson jednak wyrusza w trasę, ciągnąć niezwykle długi i ciężki pociąg pełny kamienia. 

Kłopoty Samsona zaczynają się podczas wjazdu na Gabrysiowe Wzgórze. Lokomotywa zatrzymuje się w połowie wzniesienia, gdyż ciężkie wagony nie pozwalają mu jechać dalej. Samson zaczyna się staczać na dół wzgórza. Próbuje pokonać wzniesienie ponownie, ale również bezskutecznie. Wtedy zjawia się Tomek, który wykonał już pierwszy kurs. Samson prosi go aby pomógł mu wjechać na wzgórze. Tomek się zgadza i zaczyna pchać pociag Samsona z tyłu. Dwie lokomotywy nie są wstanie pokonać wzgórza z ciężkim ładunkiem kamienia. Nagle zjawia się Paweł. Z jego pomocą pociąg pokonuje wzniesienie. Paweł odłączasię od pociągu, a Samson wraz z Tomkiem jedzie dalej. Zjeżdżając ze wzgórza, nabiera dużej prędkości, gdyż jest świadomy opóźnienia. 

W porcie czeka zawiadowca, który jest bardzo zły. Samson przyjechał ze swoim ładunkiem z opóźnieniem. Ponadto Tomek przez niego nie pojechał po kolejny ładunek do kamieniołomu. Samson przeprasza i tłumaczy, że chciał zaoszczędzić czas. Pan Szyneczka przypomina mu, że nie oszczędził czasu tylko spowodował opóźnienie.

Później w kamieniołomie, Samson przeprasza Tomka za swoje zachowanie i tym razem postanawia zabrać w kurs krótszy pociąg. Tomek jest zaskoczony, gdy widzi, że jego przyjaciele zabiera trasę tylko jeden wagon.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

Galeria