FANDOM

-A może mógłbym wydawać taki dźwięk jak gwizdek! | Stefek

SteamieStafford37
Parowóz Stefek
Parowóz Stefek (ang. Steamie Stafford) - jest odcinkiem serii siedemnastej.

Fabuła

Stefek, lokomotywa elektryczna widzi jak stojące na moście dzieci głośno wiwatują na widok przejeżdżającego obok Tomka. Na widok Stefka dzieci jednak nie wiwatują. Stefek odkrywa, że dzieci wiwatują na widok Tomka, ponieważ ten podczas jazdy wydaje głośne dżwięki. Zaczyna marzyć o tym by móc być tak głośnym jak parowozy.

Stefek jedzie na bocznice i odbiera ładunek drewna, który ma dostarczyć do portu. Obserwuje Tomka i Piotrusia. Smuci się na myśl, że nie może być tak głośny jak oni. Tomek zauważa, ze Stefek jest smutny i pyta się go co się stało. Stefek odpowiada mu, że chce umieć naśladować parowóz. Tomek i Piotruś postanawiają nauczyć go wydawać dżwięki prawdziwego parowozu.

Najpierw Tomek i Piotruś pokazują Stefkowi jak buchać parą. Stefek próbuje ustami symulować ten dżwięk. Gdy przejeżdża obok zoo, opiekun zwierząt mówi mu, że wydaje prawie takie same dżwięki jak parowóz. Stefek jest zachwycony.

W porcie Stefek zostawia ładunek drewna. Wtedy zjawia się Henio i zatrzymując się głośno wypuszcza parę. Stefek postanawia ustami symulować również ten dżwięk. Po wyjeżdzie z portu, Stefek mija Gabrysia, który głośno gwiżdże. Stefek postanawia symulować również gwizdanie. Wkrótce Stefek znowu spotyka na moście dzieci. Symuluje wszystkie dżwięki parowozów, których się nauczył. Dzieci są tak zachwycone, że głośno wiwatują na jego widok.

Na bocznicy Stefek ładuje swój akumulator. Podchodzi do niego zawiadowca, który każe mu pomóc gospodarzowi. Podkreśla, że Stefek idealnie nadaje się do tego zadania. Stefek zabiera kilka wagonów bydlęcych i jedzie w stronę gospodarstwa wydając dżwięki parowozu.

Gdy Stefek podjeżdża do Gospodarza Macieja, głośno symuluje dżwięk gwizdka. Owce gospodarza uciekają na wzgórze. Gospodarz Maciej wyjaśnia Stefkowi, że dostał pracę w gospodarswie, gdyż jako lokomotywa elektryczna jest bardzo cichy. Stefek oferuje gospodarzowi pomoc, ale tenm znika już w poszukiwaniu swoich owiec. Stefek uświadamia sobie, że żle zrobił naśladując parowóz. Odnajduje owce, gdyż słyszy ich beczenie. Jedzie po gospodarza i wraz z nim jedzie szukać zwierząt. Owce szybko się znajdują, zostają załadowane na wagony Stefka, który zawozi je na pastwisko. Gospodarz Maciej chwali Stefka za jego cichą pracę.

Wieczorem Stefek wraca do domu. Po drodze spotyka Tomka i Piotrusia, którzy są zdziwieni, że elektrowóz nie chce już naśladować lokomotyw parowych. Stefek wyjaśnia im, że już nie chce być głośny, gdyż jest szczęśliwy z bycia cichą i spokojną lokomotywą elektryczną.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy narrator mówi: "Zmęczony, ale radosny Stefek wrócił do domu!", koła jego wagonów się nie obracają.
  • Pies gospodarza nie powinien podróżować na zewnętrznej części wagonu służbowego.
  • Gdy Henio mija Stefka, nie ciągnie wagonów, ale w następnej scenie je ciągnie.
  • Przez cały ten odcinek drabina prowadząca do kabiny Karolka znajduje się po jego złej stronie.
  • Stefek powinien wiedzieć, że gwizdać należy w odpowiedniej sytuacji.
  • Tomek powinien powiedzieć Stefkowi, że parowóz wypuszcza parę tylko przy zatrzymaniu.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinkek Gospodarz Maciej jest określony jako Farmer Makul.

Galeria

Tomek i Przyjaciele s17 06 - Parowóz Stefek