FANDOM

Polandxenglish

PercytheSmallEngine
Piotruś, Mała Lokomotywa
  • Tytuł Oryginalny: Percy the Small Engine
  • Wydawca: Edmund Ward, Egmont
  • Data Publikacji: 1956r.

Piotruś, Mała Lokomotywa - to jedenasta książka z serii Railway Series stworzonej przez Wilberta Awdry. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Piotruś i Semafor

Piotruś dokucza Gabrysiowi i Kubie w wyniku czego ci postanawiają się na nim zemścić wykorzystując jego małą wiedzę o semaforach. Gdy przytrafia się okazja ostrzegają go przed rzekomo istniejącymi semaforami pomocniczymi. Mówią mu też, że jeden z nich znajduje się przy pobliskim wężle. Póżniej Piotruś zatrzymuje się przed tym "semaforem pomocniczym". Nie wie czy powinien obok niego przejechać, czy się przed nim zatrzymać, dlatego postanawia się cofnąć. Jego maszynista po chwili tłumaczy mu, że źle zrobił. Piotruś ma nadzieję, że nikt go nie zauważy, ale przejeżdżający obok Gabryś wszystko widzi.

Jak Kaczor Sobie Poradził

Piotruś mówi Gabrysiowi i Kubie, że Pan Szyneczka zamierza sprowadzić nową lokomotywę do pomocy. Gabryś i Kuba są żli i mówią Piotrusiowi, że gdyby ciężej pracował i mniej rozmawiał to nowa lokomotywa nie byłaby potrzebna. Piotruś ciężko pracuje przez cały dzień i jest zadowolony gdy poznaje nową lokomotywę. Nowy parowóz ma na imię Marceli, ale jest nazywany Kaczorem, gdyż podczas jazdy rzekomo kołysze się jak kaczka. Dwie lokomotywy świetnie razem pracują do końca dnia, ale wkrótce duże lokomotywy zaczynają im rozkazywać. W odwecie Piotruś i Kaczor nie pozwalają im wjechać do hangaru. Wtedy przybywa gruby zawiadowca i obwinia wszystkie pięć lokomotyw za spowodowanie zamieszania. Na koniec wysyła Piotrusia do pracy na stacji Knapford, a Kaczorowi każe wykonywać pracę Piotrusia.

Piotruś i Harold

Piotruś poznaje na lotnisku helikopter o imieniu Harold. Helikopter stwierdza, że kolej jest przestarzała i nie ma już z niej wielkiego pożytku. Póżniej Piotruś jedzie z wagonami na stację, gdy zauważa Harolda. Postanawia się z nim ścigać by udowodnić mu, że myli się co do kolei i lokomotyw. Wyścig się zaczyna, a Piotruś go wygrywa, ale tylko dlatego, że Harold stracił dużo czasu na znalezienie odpowiedniego miejsca do lądowania. Maszynista, palacz oraz robotnicy chcąc pogratulować Piotrusiowi zwycięstwa układają dla niego piosenkę.

Obietnica Piotrusia

Tomek jest bardzo zajęty i prosi Piotrusia by ten za niego zabrał do domu dzieci ze szkółki niedzielnej. Piotruś się zgadza i gdy już ma wyruszyć w trasę, nadciąga burza i zaczyna padać deszcz. Wkrotce zatrzymuje się na zalanych wodą torach, a ogień w jego palenisku gaśnie. Palacz na szczęście uzyskuje suche drewno z podłogi w wagonie służbiowym i szybko rozpala ogień. Wtedy zjawia się Harold i zrzuca na ziemię gorące napoje dla maszynisty i palacza lokomotywy. Wkrótce Piotruś znowu wyrusza w trasę i dotrzymuje obietnicy. Gruby zawiadowca gratuluje zarówno Piotrusiowi jak i Haroldowi.

Postacie

Ciekawostki

  • To jest ostatnia książka z "Railway Series", którą zilustrował Reginald Dalby.

Niejasności

Galeria

Piotruś i Semafor

Jak Kaczor Sobie Poradził

Piotruś i Harold

Obietnica Piotrusia

Galeria