FANDOM

-Piotrusiu, co wydaje takie dźwięki? | Pan Szyneczka

PercyandtheCalliope54
Piotruś i Kaliope

Piotruś i Kaliope (ang. Percy and the Calliope) - jest dziesiątym odcinkiem serii szesnastej.

Fabuła

Piotruś i Diesel zbierają z całej wyspy złom, który mają zabrać do huty. Ostatnim miejscem, z którego lokomotywy mają odebrać złom jest letnia posiadłość księcia i księżnej. Złomem tym okazuje się kaliope, czyli stare organy parowe. Piotruś dochodzi do wniosku, że wspaniale byłoby usłyszeć jak kaliope gra. Diesel nie podziela jego entuzjazmu i stwierdza, że kaliope należy jak najszybciej zabrać do huty gdzie zostanie przetopione. Piotruś postanawia uratować organy przed oddaniem na złom i zrobić wszystko by te znowu zaczęły grać. Lokomotywy ruszają w stronę huty. Piotruś jest pewny, że uda mu się sprawić by kaliope zaczęło grać przed dojazdem do tego strasznego miejsca. Ma jednak dużo wątpliwości.

Dwie lokomotywy jadą w kierunku huty. Diesel jest zły, gdyż Piotruś musi się zatrzymać przed wieżą ciśnień by uzupełnić zapas wody. Gdy zbiornik na wodę Piotrusia zostaje napełniony, lokomotywa wpada na pomysł by wlać wodę do kaliope. Woda wlewa się do starych rur. Piotrus ma nadzieje, że organy zaczną grać, ale tak się nie dzieje. Kaliope zaczyna tylko głośno bulgotać. Diesel zaczyna się głośno śmiać, ale Piotruś ma nadzieję, że jeszcze uda mu się sprawić by organy zaczęły grać. Dwie lokomotywy ruszają w dalszą drogę.

Wkrótce Piotruś musi się zatrzymać przy składzie węgla by uzupełnić zapas węgla. Gdy pojemnik na węgiel Piotrusia zostaje napełniony, lokomotywa wpada na pomysł by wsypać węgiel do kaliope. Węgiel wpada do starych rur. Piotruś ma nadzieje, że organy zaczną grać, ale tak się nie dzieje. Z rur kaliope wydobywa się tylko brudny pył, który pokrywa Piotrusia, Diesla i organy. Diesel zaczyna się głośno śmiać, ale Piotruś ma nadzieję, że jeszcze uda mu się sprawić by organy zaczęły grać. Dwie lokomotywy ruszają w dalszą drogę.

Piotruś i Diesel zatrzymują się przy przejeżdzie kolejowym. Lokomotywy zauważają, że w pobliżu zepsuł się samochód zawiadowcy. Piotruś oferuje pomoc chociaż wie, że nic nie może zrobić. Zauważa, że dwaj mężczyżni pchający samochód zawiadowcy pomogli mu ruszyć z miejsca. To podsuwa mu pewnien pomysł. Kaliope zostaje odłączone od pociagu ze złomem, a Piotruś zabiera je na strome wzgórze. Po osiągnięciu szczytu wzgórza wagon z kaliope odłącza się od Piotrusia i zaczyna szybko zjeżdżać w dół. Po przejechaniu zakrętu kaliope wykoleja się. Piotruś czuje sie okropnie i smutno gwiżdże. Diesel żartuje z niego mówiąc mu, że to jedyny dżwięk jaki przez cały dzień usłyszał. To podsuwa Piotrusiowi pewien pomysł. Jego maszynista łączy gumowym wężem kaliope z tłokiem Piotrusia. Para z tłoków Piotrusia trafia do kaliope w wyniku czego organy zaczynają głośno grać. Wtedy zjawia sie zawiadowca i słysząc kaliope postanawia je odnowić. Piotruś zabiera organy do warsztatu parowozów, gdzie szybko zostają odnowione.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Muzyka, którą gra kaliope to w rzeczywistości nieco zmodyfikowany utwór z czółówki w seriach 1-7. Mike O'Donnell i Junior Campbell, kompozytorzy oryginału, zostali również za to uwzględnieni w napisach końcowych. Jest to także pierwszy odcinek wykorzystujący ich muzykę od odcinka Potrójne Brawa dla Tomka z serii siódmej.

Niejasności

  • Kto ustawił kaliope z powrotem na torach?
  • Węgiel, woda oraz wypadek powinny doprowadzić do zniszczenia kaliope.
  • Maszynista i palacz Piotrusia nie powinni pozwolić lokomotywie wlać wodę i wsypać węgiel do kaliope.
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociągu Piotrusia i Diesla.
  • W polskiej wersji w jednej scenie Piotruś jest określony przez narratora jako Piotrek.

Galeria