FANDOM

Polandxenglish

PercyandtheBandstand16
Piotruś i Podest Orkiestry
 
Piotruś i Podest Orkiestry (ang.Percy and the Bandstand) - jest osiemnastym odcinkiem serii dwunastej. Jego polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż odcinek nie został wyemitowany w Polsce.

Fabuła

Jacek i Alf pomagają w budowie podestu dla orkiestry dętej w Wielkim Wodnikowie, w którym wieczorem ma się odbyć koncert orkiestry dętej. Ma to być niespodzianka dla żony zawiadowcy. Lokomotywy wykonują bardzo ważne zadania. Edek rozwozi przesyłki, Tomek odbiera dekoracyjne flagi i chorągiewki, a Piotruś dostarcza żwir niezbędny do budowy ścieżki. Gdy Piotruś dojeżdża do miasteczka okazuje się, że wagony są bardziej niegrzeczne niż zwykle. Nie potrafi nad nimi zapanować. Dopiero po usłyszeniu głośnego gwizdka wagony się uciszają. Pan Szyneczka jest pod wrażeniem i prosi Piotrusia by ten zabrał jego żonę na koncert. prosi go też by nie mówił jej gdzie ją zabiera, gdyż ma to być niespodzianka. Piotruś jedzie po żonę zawiadowcy.

Piotruś odbiera Panią Szyneczkę ze stacji Maithwaite i mówi jej, że zawiadowca kazał mu zabrać ją na specjalną wycieczkę. Żona zawiadowcy mówi mu, że najpierw chce zobaczyć kaczy staw. Piotruś wie, że nie ma na to czasu, ale zgadza się. Po zobaczeniu stawu, żona zawiadowcy prosi Piotrusia by ten pojechał trasą obok wiatraka. Zielona lokomotywa się zgadza mimo, że wie iż nie ma na to czasu. Po zobaczeniu młyna i długiej rozmowie z młynarzem, Pani Szyneczka znowu wsiada do wagonu Piotrusia. Mówi Piotrusiowi, że chce pojechać do lasu. Piotruś się zgadza choć wie, że robi się coraz póżniej. Do stojącego przy lesie Piotrusia podjeżdża Tomek i mówi mu, że zawiadowca jest bardzo zły, gdyż jego żona nie pojawiła się jeszcze na koncercie. Piotruś głośno gwiżdże, a zrywająca kwiatki Pani Szyneczka szybko do niego podchodzi. Piotruś mówi jej, że jej mąż szykuje dla niej niespodziankę. Pani Szyneczka jest zachwycona i prosi Piotrusia by ten szybko zabrał ją na spotkanie z mężem. 

Piotruś zawozi żonę zawiadowcy do Wielkiego Wodnikowa. Pani Szyneczka jest zachwycona gdy zauważa grającą orkiestrę dętą. Ona i jej mąż dziękują Piotrusiowi za przysługę.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Piotruś wjeżdża do Wielkiego Wodnikowa, jego pierwszy wagon nie ma twarzy, ale gdy wagony zaczynają się śmiać, pierwszy wagon ma twarz.
  • Pan Szyneczka mówi, że koncert odbędzie się wieczorem, ale ostatecznie koncert odbywa się w dzień.
  • Edek i Emilka mają te same dżwięki gwizdków. 
  • Pani Szyneczka jest zbyt wysoka w porównaniu z Piotrusiem gdy ten mówi jej o niespodziance.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Edka i Piotrusia.

Galeria