FANDOM

Ten artykuł jest o 'historia magazynowa'. Być może szukasz 'odcinek'.
PercyandtheSignal(magazinestory)10
Piotruś i Semafor

Piotruś i Semafor (ang.Percy and the Signal) - jest historią magazynową. Jej polski tytuł jest nieoficjalny.

Fabuła

Piotruś pracuje na bocznicy i często żartuje z innych lokomotyw. Żarty te często sprowadzają na niego kłopoty. Pewnego dnia oszukuje Gabrysia, że już dawno przygotował jego pociąg, przez co ten mysli, że się spóżnił. Następnie okłamuje Kubę, że zawiadowca kazał mu dziś zostać w hangarze. Czerwona lokomotywa mu wierzy. Dopiero inspektor mówi Kubie, że zawiadowca nie mógł kazać mu zostać w hangarze, gdyż wyjechał na tydzień. Kuba jest wściekły, tak samo jak Gabryś. Piotruś rozsądnie znika.

Pewnego dnia Gabryś i Kuba postanawiają odpłacić Piotrusiowi za jego żarty. Gabryś wykorzystuje jego niewiedzę o semaforach i opowiada mu o semaforach pomocniczych. Piotruś twierdzi, że wie wszystko o semaforach i odjeżdża.

Wkrótce Piotruś zatrzymuje się przed semaforem, którego ustawienie ostrzega przed niebezpieczeństwem. Nagle ramię semafora unosi się w górę zamiast w dół. Piotruś stwierdza, że musi to być semafor pomocniczy, o którym mówił mu Gabryś. Nie co musi zrobić, więc zaczyna się cofać. Całe zdarzenie widzi Gabryś. Wieczorem to on, wraz z Kubą, żartuje z Piotrusia. Zielona lokomotywa uważa, że duże lokomotywy zachowują się głupio.

Postacie

Ciekawostki

Niejasności

  • Niektóre elemnety takie jak szyny nie są pokolorowane.

Galeria