Wiki Tomek i Przyjaciele
Wiki Tomek i Przyjaciele
Ten artykuł jest o 'odcinek serii 13'. Być może szukasz 'odcinek serii 6'.

-Przyjęcie-wstręcie Tomku! Mamy dużo czasu, za bardzo się martwisz! | Ludwik Szyneczka

DoubleTrouble55.png
Podwójne Kłopoty

Podwójne Kłopoty (ang. Double Trouble) - jest czwartym odcinkiem serii trzynastej.

Fabuła

Nadchodzi dzień urodzin grubego zawiadowcy i Tomek ma go oraz jego żonę odebrać ze stacji Maithwaite i zabrać prosto na przyjęcie. Gdy niebieska lokomotywa przybywa na stację okazuje się, że zawiadowca już tam jest, a na dodatek z wąsami. Jest również bardzo wesoły, nazywa Tomka przyjacielem i każe lokomotywie zabrać go do szepczącego lasu. Tomek czuje, że coś jest nie tak i chce zapytać zawiadowcę dlaczego ma wąsy, ale nic nie mówi, gdyż myśli, że będzie przez to wyglądał głupio.

W lesie gruby zawiadowca zaczyna bawić się z dziećmi w chowanego. Tomek i Edek się martwią, gdyż zawiadowca nigdy nie bawił się z dziećmi. W końcu zawiadowca wsiada do wagonu Tomka, ale przedtem każe Edkowi zostać w lesie by dzieci mogły się jeszcze pobawić. Następnie Tomek zatrzymuje się przed budką dróżnika i przestawia zwrotnicę, w wyniku czego Gabryś wiozący ważnych gości na przyjęcie trafia na starą bocznicę. Tomek znowu chce zapytać zawiadowcę czy wszystko w porządku, ale jednak milczy.

Tomek przyjeżdża na stację Makowo, gdzie kierownik stacji jest zły o to, że ten się spóźnił. Mówi lokomotywie, że Pan Szyneczka i Pani Szyneczka czekali na niego tak długo, że zdecydowali się pojechać na przyjęcie Bercią, która niestety po drodze się zepsuła. Tomek domyśla się, że skoro gruby zawiadowca jest w Berci, to jego pasażer, którego wiezie, nie może być grubym zawiadowcą, więc zadaje pytanie, które chciał zadać przez cały dzień. Pasażer Tomka mówi mu, że nie jest grubym zawiadowcą, tylko jego bratem i nazywa się Ludwik Szyneczka. Brat zawiadowcy chce się jeszcze pobawić, ale Tomek stwierdza, że teraz nie czas na zabawę. Lokomotywa wyrusza by poszukać zepsutej Berci.

Tomek szybko znajduje zepsuty autobus. Pan Szyneczka jest zł na Tomka, aż do momentu zobaczenia brata, którego zaczyna obwiniać za spowodowanie zamieszania i opóźniania. Rodzina szybko idzie na przyjęcie, a Tomek znajduje Edka i Gabrysia i pomaga im również dostać się na przyjęcie, gdzie jest wesołą zabawa. Pan Szyneczka bawi się na nim tak dobrze jak jego brat.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Gabryś wyjeżdża ze stacji Grotkowo, jego wagon z hamulcem nie znajduje się na końcu pociągu.
  • Gdy Tomek dojeżdża na przyjęcie Klara stoi w niewłaściwy sposób.
  • Gdy Gabryś wyjeżdża ze starej bocznicy, jego wagon z hamulcem nie znajduje się na końcu pociągu.
  • Edek czekając na bawiące się dzieci powinien stać na torze najbliższym lasu.
  • Tomek na stacji Makowo zwraca się do brata grubego zawiadowcy "Gruby Zawiadowco" myśląc, że to gruby zawiadowca, a powinien się do niego zwrócić "Proszę Pana".
  • Nastawniczy nie powinien pozwolić bratu zawiadowcy przestawić zwrotnicy.
  • Nie ma żadnej wzmianki o tym co się stało z Bercią po odebraniu przez Tomka zawiadowcy i jego żony.
  • Zwrotnica pomiędzy torami Tomka i Gabrysia przestawia się zbyt szybko.
  • Dzieci bawiące się w lesie powinni pilnować ich rodzice.
  • Przez cały ten odcinek Berci brakuje chłodnicy.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Edka i Kuby.

Galeria