FANDOM

-To duch! Zabierzcie mnie stąd, proszę! | Damian

DuncangetsSpooked22
Przestraszony Damian
Przestraszony Damian (ang. Duncan Gets Spooked) - jest dwudziestym czwartym odcinkiem serii piątej.

Fabuła

Wagony ciagnięte przez Piotrusia Sama odłączają się od niego i wpasają w przepaść. Damian złośliwie śmieje się z przyjaciela. Wtedy Rudik opowiada Damianowi historię o starej lokomotywie, która nocą wracając do domu wykoleiła się i wpada w przepaść. Damian śmieje się z Rudika, ale nie może przestać myśleć o opowiedzianej przez niego historii. Maszynista lokomotywy postanawia dać Damianowi nauczkę gdy ten nocą będzie wracał do domu. Damian przez cały dzień pracuje w kamieniołomie, a gdy wraca do domu zapada noc. Gdy lokomotywa dojeżdża do wiaduktu zatrzymuje się. Zauważa ducha w kształcie lokomotywy, ale nie wie, że tak naprawdę są nim świetliki. Damian tak się przestrzasza, że wraca do hangaru tak szybko jak może.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • W polskiej wersji z TVP3 Kraków ten odcinek nosił tytuł "Duncan się Boi".

Niejasności

  • Gdy Sławek przejeżdża obok wieży ciśnień, pod jego kabiną widać czerwony przewód.
  • Gdy wagony spadają z wiaduktu widać, że są połączone, ale gdy wpadają do bagna nie są.
  • Gdy Damian straszy Piotrusia Sama, jego twarz się rusza.
  • Gdy świetliki tworzą postać lokomotywy, tory w tle prowadzą w ślepy zaułek.
  • Pan Szyneczka za spowodowanie wypadku obwinia Piotrusia Sam, a powinien winić wagony.
  • Wagony Służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Piotrusia Sama i Damiana.
  • W polskiej wersji narrator mówi, że maszynista Damiana wrzucić do wody kilka kawałków węgla, ale ten wrzucił jeden odłamek kamienia.

Galeria