FANDOM

-Tak było Panie Olku, ja też tam wtedy byłem i sądzę, że słyszałem już tę opowieść! | Anatol

Toad'sAdventure19
Przygoda Anatola
Przygoda Anatola (ang. Toad's Adventure) - jest szóstym odcinkiem serii osiemnastej.

Fabuła

Olek ciągle opowiada Anatolowi, swojemu wagonowi służbowemu, o tym jak uciekł ze złomowiska i trafił do pracy na wyspie Sodor. Anatol, który był wówczas cały czas przy nim, ma dość słuchania po raz setny tej samej historii. Postanawia sam przeżyć przygodę, aby móc póżniej o niej opowiadać innym.

Później Olek zostawia Anatola na bocznicy, aby zabrać pociąg pasażerski. Anatol jest zachwycony, że nie będzie musiał słuchać jego opowieści. Nie chce jednak stać na bocznicy i przez kilka godzin nic nie robić. Wtedy na bocznicę przyjeżdża Kuba, który szuka wagonu służbowego do swojego pociągu towarowego. Anatol błaga go, aby pozwolił mu pojechać z nim. Kuba się zgadza. Anatol zostaje dołączony do jego pociągu. Kuba opuszcza bocznicę i wyrusza w stronę Vicarstown.

Po drodze Anatol musi słuchać przechwalającego się Kubę, ale jest to dla niego odmiana po wysłuchiwaniu opowieści Olka. Wkrótce wagon zauważa, że Kuba jedzie zbyt szybko. Zwraca mu uwagę, ale ten nie widzi nic złego w szybkiej jeździe. Gdy Kuba wjeżdża na wzgórze, wagony się od niego odłączają i wraz z Anatolem zaczynają zjeżdżać w dół. Anatol robi wszystko aby zatrzymać rozpędzony pociąg.

Tymczasem, w stronę wzgórza zmierza Tomek, który porusza się tymi samymi torami co Kuba. Wiezie zawiadowcę i jego matkę do opery na lądzie. Gdy Tomek zauważa pędzące w jego stronę wagony, gwałtownie się zatrzymuje. Pan Szyneczka wychyla się przez okno, aby dowiedzieć się co się stało. Tomek zaczyna się cofać, ale wkrótce musi się znowu zatrzymać, gdyż za nim jedzie Piotruś. Tomek jest w pułapce. Anatol wie, że musi zapobiec wypadkowi. Wagon służbowy ciężko pracuje i na szczęście udaje mu się zatrzymać siebie i inne wagony. Zawiadowca wysiada z pociągu Tomka i żąda wyjaśnień od Kuby i Anatola jak do tego doszło. Kuba chce wziąść winę na siebie i przyznać się, że jechał zbyt szybko, ale do dyskusji wtrąca się Anatol, który doprowadza do tego, że zawiadowca myśli, że do zdarzenia doszło przez przypadek. Nie zmienia to jednak faktu, że Anatol zapobiegł wypadkowi. Pelagia Szyneczka nazywa go naprawdę użytecznym wagonem służbowym. Zawiadowca zgadza się z matką, a Anatol czuje się bardzo dumny. 

Po powrocie z Vicarstown, Kuba przyjeżdża na bocznicę i dziękuje Anatolowi za pomoc. Wkrótce zjawia się Olek i znowu zaczyna opowiadać Anatolowi o swoich przygodach. Kuba sugeruje mu aby posłuchał opowieści Anatola. Olek nie może uwierzyć w to, że jego wagon służbowy przeżył przygodę. Mimo to z uwagą go słucha, tak samo jak wiele innych zgromadzonych lokomotyw. 

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • W pewnym momencie podczas podróży Kuby i Anatola, Anatol jedzie przodem.
  • Do pociągu pasażerskiego Olka powinien zostać dołączony wagon wyposażony w hamulec.
  • W całym odcinku wagony służbowe są nazywane wózkami hamulcowymi.
  • Anatol przeżył przygodę w odcinku Cała Wstecz, więc Olek powinien wiedzieć, że Anatol miał przygody.

Galeria