FANDOM

WildWaterRescue12
Ratunek w Starym Kamieniołomie
Ratunek w Starym Kamieniołomie (ang. Wild Water Rescue) - jest dwudziestym szóstym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Po gwałtownej burzy ekipa z centrum ratowniczego wraz z Piotrusiem pomaga sprzątać powstały bałagan i pomaga wszystkim, którzy potrzebują pomocy. Gdy wracają do bazy, zawiadowca ogłasza, żecentrum ratownicze zrealizowało właśnie dokładnie tysięczną akcję ratunkową, Z tej okazji Burmistrz Sodor ma przywieźć do centrum nowy dzwon alarmowy.

W porcie Piotruś mówi Tomkowi, że chce się znaleźć na zdjęciu w gazecie wraz z burmistrzem. Przyjaciel mówi mu, że burmistrz będzie chciał zrobić sobie zdjęcie raczej wyłącznie z członkami ekipy ratunkowej. Piotruś go nie słucha. Ich rozmowę podsłuchuje Diesel. Stwierdza, że to on powinien się znaleźć na zdjęciu w gazecie, gdyż jest nowoczesną lokomotywą spalinową.

Piotruś jedzie odebrac burmistrza aby zabrać go do centrum. Po drodze spotyka Diesla, który okłamuje go, że burmistrz czeka na niego w starym kamieniołomie. Naiwny Piotruś tam jedzie. Diesel jedzie z kolei na stację Knapford i okłamuje zawiadowcę, że Piotruś nie może przyjechać. W tym wypadku Pan Szyneczka wraz z burmistrzem jadą do centrum w kabinie Diesla. Tymczasem Piotruś wjeżdża na teren kamieniołomu i wjeżdża na zalane wodą tory. Nie może się ruszyć. 

Tymczasem w centrum ratowniczym burmistrz prezentuje zgromadzonym nowy dzwon alarmowy. Burmistrz chce sobie zrobić zdjęcie z pojazdami pracującymi w centrum. Diesel chce się znaleźć na zdjęciu, ale burmistrz mu na to nie pozwala. Wieczorem podczas rozmowy z Tomkiem, Diesel przypomina sobie, że przez niego Piotruś pojechał do starego kamieniołomu. Jedzie tam. Lokomotywy zaczynają się sprzeczać w wyniku czego również Diesel wjeżdża na zalane tory i zostaje uwięziony wraz z Piotrusiem. Diesel przyznaje się do błędu, ale nie potrafi powiedzieć przepraszam. Nagle na teren kamieniołomu przyjeżdzają pojazdy z centrum ratunkowego wraz z Tomkiem, zawiadowcą, burmistrzem i fotografem. Piotruś i Diesel zostają wyciągnięci z wody. Fotograf robi zdjęcie, na którym widać jak Diesel był wyciągany z wody przez Kamusia. 

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

  • Stacja Elsbridge zostaje po raz pierwszy wspomniana w serii telewizyjnej.

Niejasności

Galeria