FANDOM

RavenglassandEskdaleRailwaylogo
Ravenglass and Eskdale Railway - jest istniejącą w rzeczywistości koleją wąskotorową, na której opiera kolej Arlesdale Railway. Rozpoczyna się w miasteczku Ravenglass, na wybrzeżu Kumbrii. Następnie przecina rzekę Mite i prowadzi przez stacje Muncaster Mill, Irton Road i Eskdale Green. Kolej kończy się na stacji w miasteczku Dalegarth.

W miasteczkach Ravenglass i Dalegarth znajdują się obrotnice. W Ravenglass dodatkowo znajduje się hangar dla lokomotyw oraz warsztat. Stoją tam także dwa wycofane ze służby wąskotorowe wagony pasażerskie, które zostały przerobione na małe domki dla turystów.

Historia

Kolej została otwarta 24 maja 1875 roku. Pracujące na niej lokomotywy przewoziły ładunki żelaza z wyrobisk w pobliżu portu w Dalegarth do miasteczka Ravenglass. W 1876 roku na linii zaczął odbywać się ruch pasażerski. Ruch towarowy, ze względu na kłopoty wyrobiska, zakończył się już w 1877 roku, ale ruch pasażerski, funkcjonował nadal, aż do roku 1913, gdy linia została zamknięta.

W 1915 roku, inżynier kolejowy WJ Bassett-Lowke i jego przyjaciel R Proctor-Mitchel, postanowili kupili wciąż istniejące tory nieczynnej linii i doprowadzili do jej ponownego otwarcia. Zakupili nowe lokomotywy i ruch pasażerski został wznowiony w 1916 roku. 

Ruch pasażerski odbywał przez następne kilkadziesiąt lat. W 1958 roku, a następnie rok póżniej, kolej, jej tory, lokomotywy i wagony, zostały wystawione na sprzedaż. Niestety nie znalazł się potencjalny nabywca. Przedstawiciele kolei ogłosili, że kolej będzie funkcjonowała do 1960 roku, a następnie zostanie zamknięta. W ostatniej chwili pojawili się dwaj chętni do kupienia kolei. Jednym z nich był makler Colin Gilbert, a drugim Sir Wavell Wakefield, miejscowy właściciel ziemski. 

Właścicielem kolei Ravenglass and Eskdale Railway stał się ostatecznie Sir Wavell Wakefield w 1968 roku. Nakazał on budowę nowych wagonów pasażerskich i kazał zbudować nową lokomotywę, która otrzymała nazwę River Mite. Następnie odnowił budynek stacji Ravenglass, a kilka lat póżniej w roku 1976 sfinansował budowę kolejnej lokomotywy, Northern Rock.

W 2005 roku rozpoczęła się przebudowa stacji w Dalegarth. Nowy budynek został otwarty w 2007 roku.

Lokomotywy

Galeria

Lokomotywy z kolei Ravenglass and Eskdale Railway:
River IrtRiver Esk • River Mite • Northern Rock • Perkins • Cyril • Shelagh of Eskdale