FANDOM

Polandxenglish

StepneytheBluebellEngine
Stefcio, Dzwonkowa Lokomotywa

Stefcio, Dzwonkowa Lokomotywa - to osiemnasta książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Dzwonki Anglii

Piotruś śpiewa piosenkę o kwiatach zwanych dzwonkami. Darek mówi mu, że jego piosenka jest bardzo głupia. Wtedy Piotruś mówi mu, że ich kolej ma odwiedzić sławna lokomotywa o imieniu Stefcio nazywany dzwonkową lokomotywą. Gdy Stefcio przyjeżdża dwie lokomotywy serdecznie go witają.

Pociąg Specjalny Stefcia

Po rozmowie z Edkiem Stefcio jedzie na stację Tidmouth by pomóc Kaczorowi przetaczać wagony. Wieczorem Tomek zostaje skierowany na bocznicę, gdyż musi przepuścić pociąg specjalny. Chwilę póżniej okazuje się, że pociąg ten ciągnie Stefcio. Tomek jest zły i stwierdza, że to niedopuszczalne by na własnej linii musiał przepuszczać inne pociagi. Następnego dnia Stefcio wyjaśnia Tomkowi jak to się stało, że zgodził się ciągnąć pociag specjalny. Tomek przestaje się złościć i opowiada dzwonkowej lokomotywie wszystko o swojej linii.

Koniec Zabawy

Piotruś pozwala Stefciowi zabrać jego wagony do portu. W drodze powrotnej Stefcio zatrzymuje się obok pola do gry w krykieta. Nagle piłka graczy wylatuje w powietrze i wpada do wagonu lokomotywy. Maszynista i palacz jej nie zauważają, a Stefcio szybko rusza w dalszą drogę. Czterech graczy wsiada do swojego starego samochodu o imieniu Karolcia i rusza w pogoń za lokomotywą. Po długim pościgu Karolcia dogania w końcu Stefcia na stacji Ffarquhar. Gracze znajdują piłkę, ale szybko zauważają, że Karolcia, której od szybkiej jazdy przegrzały się tłoki nie może zabrać ich z powrotem na boisko. Karolcia zostaje załadowana na wagon, gracze wsiadają do wagonu służbowego Stefcia, a lokomotywa zbiera wszystkich na boisko.

Zepsuta Lokomotywa

Wizyta Stefcia na kolei grubego zawiadowcy prawie dobiega końca. Tymczasem Pan Szyneczka sprowadza do pomocy nową lokomotywę spalinową. Jest ona bardzo niegrzeczna i zaczyna obrażać lokomotywy parowe. Lokomotywy zawiadowcy chą jej odpłacić, ale nie wiedzą jak. Następnego dnia nowa lokomotywa spalinowa się psuje i nie może ciagnąć pociągu pospiesznego. Kaczor i Stefcio postanawiają zrobić to za nią i pokonują trasę w rekordowym czasie. Następnego dnia Stefcio wraca do pracy na swojej linii, a nowa lokomotywa spalinowa nie żegnając się z nikim szybko opuszcza kolej zawiadowcy.

Postacie

Ciekawostki

  • To jest pierwsza książka z Railway Series, którą zilustrowała Gunvor Edwards i jej mąż Peter Edwards.

Galeria

Dzwonki Angli

Pociąg Specjalny Stefcia

Koniec Zabawy

Zepsuta Lokomotywa

Okładki