FANDOM

-Szymku, Szymku! Akumulator się wyczerpuje! | Stefek, Powitanie Stefka, Seria 16

StefekCGI
Stefek
  • Numer: 1917
Stefek (ang. Stafford) - jest lokomotywą elektryczną.

Historia

Gdy Stefek przybył na wyspę Sodor, Szymek miał oprowadzić go po całym jej obszarze. Szymek zlekceważył ostrzeżenie o tym, ż Stefek musi co pewien czas ładować swój akumulator i nie pozwalał mu się zatrzymać w wyniku czego lokomotywa elektryczna w pewnym momencie się zatrzymała. Szymek szukając go jeżdził po wyspie tak długo, że skończył mu się węgiel i stanął w miejscu. Stefek, który zdążył naładować swój akumulator, popchnął go na stację Knapford, na której odbywało się przyjęcie powitalne dla Stefka.

Póżniej Stefek zauważył, że stojące na moście dzieci, wiwatują na cześć przejeżdżających obok lokomotyw parowych. Na jego widok żadne dziecko jednak nie wiwatowało. Stefek doszedł do wniosku, że dzieci podziwiają parowozy dlatego, że te są bardzo głośne. Postanowił więc hałasować tak jak one. Nie wyszło to mu na dobre, gdyż hałasując żle wykonał pracę przeznaczoną dla cichych lokomotyw.

Charakter

Stefek jest miły i uprzejmy. Jest również niezwykle cierpliwy i spokojny.

Prototyp

Stefek opiera się na lokomotywye elektrycznej No.1 z kolei "North Staffordshire Railway".

Wygląd

Stefek jest pomalowany na kolor brązowy z żółtą podszewką, po obu stronach korpusu wykonanego z drewna ma namalowany żółtą farbą numer 1917 oraz złotą farba imię Stafford.

Występy

Głosu Użyczyli

Ciekawostki

  • Stefek jest pierwszą lokomotywą elektryczną, która pojawiła się w serii telewizyjnej i pierwszy raz nazwana.
  • Numer Stefka jest odniesieniem do roku, w którym zbudowano jego prototyp.

Marketing

Galeria

Lokomotywy: