Wiki Tomek i Przyjaciele
Advertisement

Studzienkowo w serii siedemnastej

Studzienkowo (ang. Wellsworth) - jest miasteczkiem, które leży na krańcu półwyspu Suddery. W pobliżu niego znajduje się szpital, z którego korzysta większość mieszkańców wyspy.

Stacja w Studzienkowie , często nazywana stacją Edka, znajduje się na północno zachodnim krańcu Wyspy i przebiegają przez nią tory skrzyżowane z linią prowadzącą do portowego miasta Rybkowo. W Studzienkowo zwykle nie zatrzymuje się pociąg pospieszny, chociaż czasem są wyjątki. Stacja znajduje się na linii głównej u podnóża Gabrysiowego wzgórza. Przez stację często przejeżdżają rozpędzone pociągi towarowe, które nie zaczęły hamować po zjeździe ze wzgórza. Stacja posiada hangary, bocznice i obrotnicę dla małych lokomotyw i jest częstym miejscem pracy Edka i Bogusia.

Studzienkowo jest jednym z najstarszych miasteczek na Wyspie Sodor, a linia kolejowa przebiegająca przez stację jest najstarszą tutejszą trakcją.

Występy

W serii telewizyjnej stacja Studzienkowo po raz pierwszy pojawiła się w serii pierwszej i pojawiała się do serii piątej. Następnie pojawiła się w siódmej, ósmej i jedenastej serii. Powróciła w serii piętnastej.

Ciekawostki

Marketing

Galeria

Advertisement