FANDOM

-Każda lokomotywa na wyspie wie, że nie lubisz tego rozjazdu! | Hania

SignalsCrossed101
Sygnał Tobika

Sygnał Tobika (ang. Signals Crossed) - jest piątym odcinkiem serii osiemnastej.

Fabuła

Pewnego dnia Tobik wolno jedzie w stronę stacji Knapford. Jego wagon pasażerski, Hania, obawia się, że gdy będą jechali tak wolno, to zabraknie im czasu na zabranie robotników ze stacji Knapford do kamieniołomu. Tobik mówi, że jedzie wolno, gdyż podziwia piękne widoki. Hania jednak wie, że nie powiedział prawdy. Okazuje się, że tramwaj parowy nie lubi przejeżdżać przez węzeł przy stacji Knapford, który jest złożony z wielu semaforów. Hania zapewnia go, że wszystko będzie dobrze.

Gdy Tobik zatrzymuje się przed węzłem, spogląda na wielki zestaw semaforów. Nie wie, który z semaforów dotyczy jego torów. Gdy jeden z semaforów zaczyna wskazywać zielone światło, Tobik rusza przed siebie i o mały włos nie zderza się z Gabrysiem. Tobik się cofa. Gdy inny semafor zaczyna wskazywać wolną drogę, Tobik znowu zaczyna jechać. Tym razem prawie zderza się z Heniem. Tobik próbuje znowu i o mało nie dochodzi do jego zderzenia z Hirkiem. Przez cały poranek tramwaj parowy próbuje pokonać węzeł, ale za każdym razem o mały włos nie zderza się z inną lokomotywą. Tobik czuje się coraz bardziej zdezorientowany, gdyż semafor ciagle pokazuje coś innego. Hania traci cierpliwość, a Tobik ma dość czekania. Gdy tylko semafor pokazuje mu wolną drogę, Tobik zamyka oczy i zaczyna na oślep pędzić przed siebie. Pokonuje węzeł, ale ignoruje przy tym Tomka i nie odbiera robotników.

Tobik zatrzymuje się dopiero na bocznicy przy budce drużnika. Hania pyta się go, czy się tu chowa. Tobik odpowiada, że się nie chowa, tylk oodpoczywa. Wtedy zjawia się Tomek i zadaje Tobikowi to samo pytanie co Hania. Zawstydzony Tobik początkowo udaje, że się nie chowa, tylko liczy cegły na budce drużnika, ale w końcu przyznaje, że rzeczywiście się ukrywa. Tomek wie, że to z powodu kłopotliwego semafora przy wężle przy stacji Knapford. Tomek mówi mu, że musi patrzeć tylko na semafor, który znajduje się bezpośrednio nad jego torami. Tobik nadal uważa, że pokonanie rozbudowanego węzła jest zbyt trudne dla tak małego tramwaju parowego jak on. Tomek zapewnia go, że może tego dokonać.

Tobik przyjeżdża na stację Knapford i spotyka się z zawiadowcą, który jest zły, że nie zabrał robotników do kamieniołomu. Tobik zapewnia go, że to zrobi. Tobik odbiera robotników i zatrzymuje się przed węzłem, który jest bardziej ruchliwy niż kiedykolwiek. Hania przypomina Tobikowi słowa Tomka. Tramwaj parowy patrzy na semafor nad swoimi torami i stwierdza, że pokazuje on czerwone światło. Tobik czeka, ale semafor nie pokazuje mu zielonego światła. Robotnicy zaczynają się denerwować, tak jak Kuba, który jedzie za Tobikiem. Kuba jest pewny, że sygnał już dawno powinien się zmienić, więc zaczyna popychac Tobika, który jednak nie ma zamieru przejeżdżać na czerwonym świetle. 

Wkrótce zjawia się zawiadowca. Tobik mówi mu o tym, ż esemafor przez cały czas pokazuje czerwone światło. Zawiadowca zaczyna opowiadać mu wszystko o semaforach, gdy jeden z jego asystentów mówi mu, że semafor może być zepsuty. Pan Szyneczka w końcu domyśla się, że semafor pokazuje cały czas ten sam sygnał, gdyż jest uszkodzony. Zawiadowca gratuluje Tobikowi rozwagi, że nie przejechał przez węzeł na czerwonym świetle. Wkrótce semafor zostaje naprawiony. Tobik już nie boi się przejeżdżać przez węzeł.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Zaraz po tym jak Tobik o mało nie zderza się z Gabrysiem, kamera pokazuje Tobika od przodu. Widać wówczas w tle, że tory, którymi poruszał się Gabryś prowadzą w ślepy zaułek.
  • Zaraz po niedoszłym zderzeniu Tobika i Gabrysia, w tle widać Szymka, który oprócz swoich specjalnych wagonów ciągnie wagon ekspresowy. W tej samej scenie w tle widoczny jest Olek, który oprócz czerwonego wagonu pasażerskiego ciągnie Anatola. Olek nie musi ciągnąć wagonu służbowego, gdyż czerwony wagon pasażerski jest zapewne wyposażony w hamulec.
  • Gdy Tomek wita się z Tobiekiem, para z komina tramwaju parowego, przenika przez Hanię.
  • Gdy Tobik wjeżdża na stację Knapford, Hirek ma dźwięk gwizdka Kacpra.
  • Gdy Emilka wyjeżdża ze stacji Knapford, wagon z hamulcem znajduje się na początku jej pociągu, ale w następnej scenie znajduje się na końcu pociągu.
  • Gdy kamera pokazuje z góry semafor, w tle przejeżdżają dwa pociągi towarowe bez wagonów służbowych.
  • Zwrotnice na węźle przy stacji Knapford zmieniają swoje ustawienie zbyt szybko.
  • Gdy Tobik i Gabryś prawie się zderzają, Hania znika.

Galeria