Wiki Tomek i Przyjaciele
Advertisement

-Gabryś to brudas! Gabryś to brudas! Jest największy i najbardziej dżemowy! | Tomek

RespectforGordon23.png
Szacunek dla Gabrysia

Szacunek dla Gabrysia (ang. Respect for Gordon) - jest siódmym odcinkiem serii dziewiątej.

Fabuła

Kocioł Gabrysia w nocy zaczyna stukać. Piotruś, Emilka i Diesel zaczynają się z niego śmiać. Gabryś uznaje, że już najwyższy czas by inne lokomotywy nauczyły się go odpowiednio traktować. Najpierw zajeżdża drogę Kubie. Następnie mówi Piotrusiowi, że tylko on ma prawo stać przy peronie numer jeden na stacji Knapford. W końcu mówi innym lokomotywom, by za każdym razem jak go zobaczą, pozdrawiały go gwizdaniem. Wkrótce Gabryś ciągnąc ekspres, zauważa jadącą w jego kierunku Emilkę i zaczyna nasłuchiwać jej gwizdka. Ta jednak nie spełnia jego oczekiwań, co go bardzo złości. Zdenerwowany Gabryś nie zauważa, że semafor każe mu się zatrzymać i uderza w cysterny z dżemem. Po posprzątaniu bałaganu Gabryś trafia do warsztatu, a Emilka i Henio ciągną za niego ekspres. Dwie lokomotywy szybko dochodzą do wniosku, że ciągnięcie ekspresu to ciężka praca. Gdy Gabryś wraca z naprawy, nie wydaje już z siebie żadnych dźwięków i przeprasza inne lokomotywy za swoje zachowanie. Od tej chwili wszystkie lokomotywy pozdrawiają się przyjacielskim gwizdkiem, gdy tylko się spotkają.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Gabryś wyjeżdża z hangaru, Emilka śpi, ale gdy dojeżdża na stację Knapford, Emilka już tam jest.
  • Gabryś mówi innym lokomotywom by za każdym razem gdy go zobaczą, pozdrawiały go przyjaznym gwizdaniem, ale lokomotywy gwizdały na swój widok już we wcześniejszych odcinkach.
  • Gdy Gabryś się wykoleja, jego przednie koła zostają uszkodzone, ale gdy Edek pcha go do warsztatu, koła są całe.
  • W angielskiej i amerykańskiej wersji narrator mówi, że w warsztacie najtrudniej było usunąć dżem z silnika Gabrysia, ale Gabryś jest lokomotywą parową i nie ma silnika.
  • Cysterny z dżemem nie powinny stać na głównej linii.
  • Henio twierdzi, że ciągnące ekspresu to bardzo ciężka praca, ale w odcinku Latający Pikling z ciągnięciem ekspresu radził sobie tak dobrze, że nawet Gabryś był zazdrosny.
  • Dżem powinien być przewożony w zamkniętych wagonach towarowych, a nie w cysternach.

Galeria

214_Szacunek_dla_Gabrysia

214 Szacunek dla Gabrysia

Advertisement