FANDOM

BlownAway117
Sztorm nad Sodorem
Sztorm nad Sodorem (ang. Blown Away) - jest dziewiątym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Na wyspę Sodor nadciąga sztorm. Port w Arlesburgh jest narażony na szkody. Szyper i jego nowy właściciel, Kapitan Jaś, sprawdzają czy wszystko zostało zabezpieczone. Kaczor i Olek wożą pasażerów. Szyper uznaje słowa Kaczora za obraźliwe. 

Kapitan Jaś obawia się, że sztorm uszkodzi statek piracki. Postanawia go zabezpieczyć. Zostawia Szypera samego. Tymczasem Kaczor i Olek mają nadzieję, że skończą swoją pracę przed burzą. 

Tymczasem Szyper wciąż czeka na Kapitana Jasia. Silny wiatr wprawia go w ruch. Doprowadza też do upadku starego drzewa na tory. Szyper uderza w drzewo, wypada z szyn i nie może się ruszyć. Do przewróconego drzewa z dwóch stron zbliżają się Kaczor i Olek. Szyper chce ich ostrzec. Rozkłada swój żagiel, który służy jako flaga ostrzegawcza. Kaczor i Olek zatrzymują się na czas i unikają wypadku. Dwie lokomotywy chwalą łódź za jej odwagę i pomysłowość.

Następnego dnia Hubcio sprząta bałagan. Zjawia się Pan Szyneczka, który również chwali Szypera. Wszyscy głosno wiwatują na cześć dzielnej łodzi.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria