FANDOM

SkiffandtheMermaid31
Szyper i Syrena
Szyper i Syrena (ang. Skiff and the Mermaid) - jest dwudziestym szóstym odcinkiem serii dwudziestej.

Fabuła

Szyper i Kapitan Jaś wożą turystów po wybrzeżu Arlesburgh. Pewnego dnia Szyper podsłuchuje rozmowę zawiadowcy z kierownikiem muzeum o syrenie. Spotyka Kaczora i mówi mu, że następnego dnia wszyscy zobaczą syrenę. Kaczor wyjaśnia mu, że syreny nie istnieją. Szyper stwierdza, że słyszał wiele opowieści o nich i chce je zobaczyć.

Szyper spędza resztę dnia na morzu. Chce być pierwszym, który zobaczy syrenę. Obserwują go Olek i Anatol. Wagon służbowy pyta się Szypra co robi, a ten odpowiada mu, że wypatruje syreny. Olek przypomina sobie o wielorybie, w którego nie wierzył, a wypatrzył go Anatol.

Następnego dnia Szyper szybko rusza do pracy aby móc zobaczyć syrenę. Przy muzeum morskim znowu spotyka zawiadowcę i kierownika. Słyszy, że syrena jest już w drodze i mówi o tym Kaczorowi. Następnie zabiera zawiadowcę i jego wnuki na przejażdżkę po porcie. Przez cały czas wypatruje syreny.

Ostatecznie Szyper wypływa na morze w poszukiwaniu syreny, zabierając ze sobą zawiadowcę. Kapitan Jaś i wnuki zawiadowcy starają sie ich odszukać. Kapitan wie, że zawiadowca jest rozsądny i z całą pewnością wie co robić. W centrum ratowniczym zostaje ogłoszony jednak alarm. Harold i Kapitan przybywają na ratunek.

Szyper i zawiadowca trafiaja na pewien ląd. Łódź przeprasza Pana Szyneczkę i stwierdza, że gdy morze się uspokoi, będą mogłi wrócić na wybrzeże Arlesburgh. Okazuje się, że Szyper i zawiadowca utknęli w pobliżu Bluff's Cove. Harold ich ratuje.

Szyper i jego pasażer wracają do portu, gdzie łódź tłumaczy się ze swojego zachowania.Mówi, że bardzo chciał zobaczyć syrenę. Zawiadowca tłumaczy mu, że mówiąc o syrenie, nie miał na myśli prawdziwego stworzenia, tylko posąg. 

Posąg syreny trafia do portu i zostaje przymocowany do statku pirackiego. Szyper jest smutny bo chciał zobaczyć prawdziwą syrenę, ale zdaje sobie sprawę z tego, że to niemożliwe. W nocy Szyper wciąż stoi na wybrzeżu. Gdy księżyc ukazuje się spod chmur, z wody wyłania się ogon wieloryba, przypominający ogon syreny.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Galeria