FANDOM

-Jesteś bardzo miły Tadku, ale nie byłbyś zbyt dobrym masztem! | Henio, Henio i Maszt Flagowy, Seria 9

CGITadek
Tadek
Tadek (ang. Trevor) - jest starą lokomobilą.

Historia w Railway Series

Tadek pracował w gospodarstwach gdzie zajmował się młóceniem zboża i piłowaniem drewna. Pewnego dnia jego właściciel stwierdził, że jest on przestarzały i postanowił oddać go na złom. Na szczęście uratował go Edek, który przekonał wikarego do kupienia go. Obecnie Tadek pracuje w sadzie wikarego w miasteczku Wellsworth. Jego kierowcą jest Jurek Kowal, dobry przyjaciel wikarego.

Historia w serii telewizyjnej

Po tym jak Tadek został uratowany przed oddaniem na złom przez Edka, trafił on do pracy w sadzie wikarego. Pracy tej było jednak tak mało, że szybko poczuł się znudzony. Był więc szczęśliwy, gdy Edek powiedział mu, że zawiadowca ma dla niego ważną pracę w nowym porcie. Na miejsce lokomobilę zabrał Tomek, a pracą okazało się posprzątanie ciężkiego ładunku, który wypadł z wykolejonych wagonów. Tadek szybko zabrał się do pracy i szybko posprzątał bałagan. Następnie zabrał dzieci, które przyszły do portu na przejażdżkę. Pod koniec dnia Tadek był zawiedziony, że musi wracać do pracy w sadzie. Tomek pocieszył go mówiąc mu, że być może wkrótce znowu będzie potrzebny w innym miejscu.

Póżniej Tadek wraz z Edkiem pomogli wikaremu urządzić przyjęcie w sadzie. Na przyjęciu tym zostały zebrane pieniądze na wakacje dla biednych dzieci. Wraz z Tymciem wyciągnął Becię z błota. Następnie Tadek uczesniczyć w paradzie w nadmorskim miasteczku oraz na otwarciu kopalni odkrytej przez Tobika.

W serii szóstej Tadek wolno przejeżdżał przez przejazd kolejowy ciągnąc wóz pełny jabłek. Tadek zdążył przejechać przez przejazd, ale w wóz uderzył Gabryś, który nie zauważył lokomobili, gdyż miał zasłonięte oczy dużym plakatem. 

W serii ósmej Tadek podwiózł tubiarza, który przybył na przyjęcie urodzinowe żony zawiadowcy. Podczas zimy Tadek pracował w gospodarstwie. Nagle usłyszał głośny gwizdek Piotrusia. Lokomobila tak się przestraszyła, że nerwowo się cofnęła. Tadek uderzył w kłody drewna, które zaczęły się toczyć w dół wzgórza. Wkrótce utworzyła się ogromna kula śnieżna, która uderzyła w Piotrusia. Póżniej Tadek pomagał robotnikom naprawiać szkody po burzy. Emilka niegrzecznie kazała mu pracować szybciej.

W serii dwunastej Emilka zabrała Tadka na lotnisko by ten usunął z pasu startowego złom. W następnym seriach Tadek często był jedną z atrakcji na wielu przyjęciach dla dzieci i festynach.

W serii dwudziestej Tadek wraz ze swoim kierowcą i Gospodarzem Maciejem uratował krowę, która utknęła pod mostem przy młynie wodnym. Wcześniej poinformował gospodarza o uszkodzonym płocie przy torach.

Charakter

Tadek jest bardzo przyjazny i pomocny. Bardzo lubi dzieci.

Prototyp

Tadek opiera się na lokomobili zbudowanej w 1920 roku przez Williama Fostera, która miała służyć do pracy w gospodarstwie.

Wygląd

W książce Edek, Niebieska Lokomotywa z "Railway Series" Tadek jest pomalowany na kolor czarny ze złotymi paskami na kotle i złotym kominem. W książce Tomek i Bliżniaki z "Railway Series" jest pomalowany na kolor zielony z żółtymi paskami na kotle.

W serii telewizyjnej Tadek jest pomalowany na kolor zielony z czerwonymi kołami i czerwoną podszewką.

Występy

Tomek i Przyjaciele

W serii telewizyjnej Tadek wystąpił w:

Wydania Specjalne

Filmy Muzyczne

Seria Magazynów

W serii magazynów Tadek wystąpił w:

Ciekawostki

Głosu Użyczyli

Marketing

Galeria

Pojazdy:
TymcioBerciaTadekWozy StrażackieGrzegorzKarolciaSmrodekPrzyjaciel SmrodkaJTK 62Traktor GospodarzaTraktor Willie'ego040 BMCFurgonetka PocztowaDżwig na GąsienicachWózki Widłowe
BogdanKolosElaMaszyny BudowlaneMadziaKamilFelekStraszne CiężarówkiCiężarówki RatunkoweCiężarówkiSamochód Grubego ZawiadowcyAutobusDźwigi na GąsienicachTraktor na GąsienicachTaksówkiSamochód Pani JoasiFurgonetka z PiekarniKaretkaCiężarówki TrzyosioweWywrotkaMaszyny z KamieniołomuSamochód Sir Roberta Norramby