FANDOM

Polandxenglish

TobyTrucksandTrouble
Tobik, Wagony i Kłopoty

Tobik, Wagony i Kłopoty - to trzydziesta druga książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Marta i Ciężarówka

Marta jedzie z wagonami towarowymi do kamieniołomu. Nagle zauważa zbliżającą się do przejazdu kolejowego ciężarówkę. Jej kierowca nie zauważa Marty i zderza się z nią. Zderzak Marty zostaje uszkodzony, a ciężarówka wpada do rowu, ale na szczęście jej kierowcy nic się nie staje. Marta zostaje wysłana do naprawy w warsztacie, a zawiadowca prosi Tobika by ten podczas jej nieobecności pracował za nią w kamieniołomie.

Tobik i Morze

Tobik zostaje odmalowany i jedzie na paradę w nadmorskim miasteczku gdzie ma być specjalną atrakcją. Na miejscu dowiaduje się, że na paradzie jest mało miejsca i ludzie zrezygnowali ze specjalnej atrakcji.

Byczek

Piotruś jedzie do pracy na wybrzeżu. Na miejscu wagony proszą go by ten załadował wiezione przez nie kamienie na niegrzeczną łódż o imieniu Byczek. Wagony niestety nie uważają i gdy Piotruś zaczyna je pchać te nie zatrzymują się na czas, spadają z wybrzeża lądując na kadłubie Byczka. Przeciążona łódż zaczyna tonąć. Po wypadku łódż zostaje umieszczona na plaży i obecnie często bawią się w niej dzieci.

Wypadek Tobika

Pewnego dnia Tobik wraca z kamieniołomu i wykoleja się na przejeżdzie kolejowym. Tramwaj parowy szybko wraca na tory, a jego maszynista na miejscu wypadku posypuje szyny piaskiem.

Postacie

Ciekawostki

  • To jest pierwsza książka z Railway Series, której tytuł w angielskiej wersji nie zawiera słowa "engine", które oznacza "lokomotywa" lub "engines", które oznacza "lokomotywy".

Niejasności

  • Na drugiej ilustracji opowiadania Byczek wagonom brakuje zderzaków.

Galeria

Marta i Ciężarówka

Tobik i Morze

Byczek

Wypadek Tobika

Okładki