FANDOM

-Nie straszny mi świszczący las! Może Tomek więc mogę i ja! | Tobik

TobyandtheWhistlingWoods37
Tobik i Świszczący Las
Tobik i Świszczący Las (ang. Toby and the Whistling Woods) - jest piątym odcinkiem serii czternastej..

Fabuła

Tobik ma dostarczyć węgiel do letniej posiadłości księcia i księżnej Boxfordu. Musi przejechać torami prowadzącymi przez świszczący las, gdyż inne tory zostały zablokowane. Tramwaj parowy uważa las za straszny i boi się przez niego przejechać. Na rozjeżdzie przed lasem Tobik spotyka Tomka i Kubę, którzy są zajęci przetaczaniem wagonów. Tomek proponuje Tobikowi, że przejedzie przez las razem z nim, ale Tobik nie chcąc wyglądać głupio, odrzuca jego pomoc i sam niepewnie wjeżdża do lasu.

Wkrótce Tobik zaczyna słyszeć straszny dżwięk. Jest tak przestraszony, że zaczyna się cofać i uderza w wagony Tomka i Kuby. Tym razem Kuba proponuje Tobikowi, że przejedzie razem z nim przez las, ale tramwaj parowy znowu odmawia. Tobik znowu sam wjeżdża do lasu i po chwili znowu zaczyna słyszeć straszny dżwięk. Znowu zaczyna się cofać i znowu uderza w inne wagony Tomka i Kuby.

Tomek i Kuba po raz kolejny proponują Tobikowi pomoc, ale ten znowu odmawia. Tramwaj po raz kolejny wjeżdża do lasu i znowu zaczyna słyszeć straszny dżwięk. Znowu zaczyna się cofać i tym razem uderze we wszystkie wagony Tomka i Kuby, wykolejając je. W końcu Tobik postanawia poprosić przyjaciół o pomoc. Ku jego zaskoczeniu Tomek i Kuba nie śmieją się z niego i nie nazywają go tchórzliwą lokomotywą. Są szczęśliwi, że mogą pomóc przyjacielowi. Tomek, Kuba i Tobik razem przejeżdżają przez las. Szybko okazuje się, że jeden ze strasznych dżwięków wydawała sowa, drugi wydawał leśny wodospad, a trzeci wydawał wiatr. Z pomocą przyjaciół Tobik szybko dojeżdża do letniej posiadłości i stwierdza, że nigdy nie jest się za starym by prosić o pomoc.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Gdy Pan Szyneczka rozmawia na stacji Knapford z Tobikiem, w tle widać odbicie Tobika w oknie. Jego numer namalowany na boku powinien być widoczny w lustrzanym odbiciu, ale nie jest.
  • Tomek, Kuba i Tobik powinni przejąć sie tym, że ich wagony się wykoleiły.
  • Tobik nie powinien martwić się tym, że Tomek i Kuba będą się z niego śmiali, gdyż ci sami zaproponowali mu, że razem z nim przejadą przez świszczący las.
  • Węgiel przeznaczony do ogrzewania posiadłości powinien być przewożony w workach.
  • Narrator mówi, że Tobik pojechał do lasu zupełnie sam, ale byli z nim jego maszynista i palacz.
  • Wagony służbowe powinny zostać dołączone do pociągów Piotrusia, Tobika, Emilki, Hirka i Diesla.

Galeria