FANDOM

-Zaśnij maleństwo i słodko śpij. Niech wiatr przywieje Ci dobre sny. Więc nie płacz tak i oczy swe zmruż, nie męcz nas wszystkich i zaśnij już! | Ania i Klara

ThomastheBabysitter96
Tomek Niańka
Tomek Niańka (ang.Thomas the Babysitter) - jest dwudziestym pierwszym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Pewnego dnia Tomek, Ania i Klara czekają na stacji Knapford aby wykonać ostatni tego dnia kurs. Na peronei pojawia się kobieta z płaczącym dzieckiem. Wagony Tomka mają nadzieję, że tego dnia dziecko nie będzie z nimi podróżowało. Niestety kobieta, ku przerażeniu Ani i Klary, wsiada do pociągu.

Podczas jazdy dziecko przestaje płakać. Tomek, Ania i Klara zastanawiaja się jak to się stało, że dziecko tak nagle zasnęło. Gdy lokomotywa zatrzymuje się na stacji Dryaw, chłopiec znowu płacze. Bercia i Tobik pytają się Tomka kto wydaje takie dźwięki. Lokomotywa opowiada im o dziecku. Hania sugeruje aby chłopczykowi zaśpiewać kołysankę. Tego zadania podejmują się Ania i Klara. Niestey wagony Tomka nie potrafią śpiewać przez co dziecko zaczyna jeszcze głośniej płakać. Pasażerowie są żli. dy wagony przestają śpiewać, Tomek zauważa, że dziecko zasnęło. Domyśla się, że chłpiec zasypia podczas jego jazdy. 

Za każdym razem, gdy Tomek zatrzymuje się na stacji, dziecko się budzi i płacze. Pasażerowie masowo wysiadają z pociągu. W koncu Tomek dojeżdża do stacji Ffarquhar i cieszy się, że matka z dzieckiem w końcu opuści jego pociąg. Lokomotywa zawraca na pętli. Musi zatrzymać się na stacji Ffarquhar i wykonać powrotny kurs do stacji Knapford. Odkrywa, że matka z płaczącym dzieckiem znowu będzie mu towarzyszyła. Tomek przypomina sobie, że dziecko budzi się wtedy gdy zatrzymuje się na stacji. Chce pokonać całą trasę nie zatrzymując się, że Ania i Klara uświadamiają mu, że jest to niemożliwe. Tomek zatrzymuje się na każden stacji i dziecko ciągle się budzi i płacze.

Gdy pociag dojeżdża na stację końcową, wszyscy są wyczerpani. Tomek patrzy jak matka próbuje uspokoić swoje dziecko. Wpada na pomysł aby zabrać je na przejażdżką nigdzie nie zatrzymując się po drodze. Zawiadowca się zgadza. Tomek bez przystanków jeździ po wyspie, dzięki czemu dziecko szybko zasypia, a jego matka w końcu może odpocząć. Gdy lokomotywa przyjeżdża na stację Knapford, robotnik o mieniu Albert, dziękuje jej za opiekę nad jego żoną i dzieckiem. Rodzice postanawiają nadać swojemu potomkowi imię po małej, niebieskiej lokomotywie, z czego ta jest bardzo dumna. 

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • W pewnym momencie Piotruś zamiast cystern ze smołą, ciągnie cysterny z mlekiem.
  • Gdy Staś opuszcza stację Ffarquhar, gwiżdże, ale z jego gwizdka nie wydobywa się para.
  • Gdy Tomek przyjeżdża na stację Ffarquhar, widać, że Staś opuszcza peron. Chwilę póżniej na po torze zamiast Stasia porusza się Dorotka.

Galeria