Wiki Tomek i Przyjaciele
Wiki Tomek i Przyjaciele

-Zaśnij maleństwo i słodko śpij. Niech wiatr przywieje Ci dobre sny. Więc nie płacz tak i oczy swe zmruż, nie męcz nas wszystkich i zaśnij już! | Ania i Klara

ThomastheBabysitter96.png
Tomek Niańka

Tomek Niańka (ang. Thomas the Babysitter) - jest dwudziestym pierwszym odcinkiem serii dziewiętnastej.

Fabuła

Pewnego dnia Tomek, Ania i Klara czekają na stacji Grotkowo aby wykonać ostatni tego dnia kurs. Na peronie pojawia się kobieta z płaczącym dzieckiem. Wagony Tomka mają nadzieję, że tego dnia dziecko nie będzie z nimi podróżowało. Niestety kobieta, ku przerażeniu Ani i Klary, wsiada do pociągu.

Podczas jazdy dziecko przestaje płakać. Tomek, Ania i Klara zastanawiają się jak to się stało, że dziecko tak nagle zasnęło. Gdy lokomotywa zatrzymuje się na stacji Dryaw, chłopiec znowu płacze. Bercia i Tobik pytają się Tomka kto wydaje takie dźwięki. Lokomotywa opowiada im o dziecku. Hania sugeruje aby chłopczykowi zaśpiewać kołysankę. Tego zadania podejmują się Ania i Klara. Niestety wagony Tomka nie potrafią śpiewać przez co dziecko zaczyna jeszcze głośniej płakać. Pasażerowie są źli. Gdy wagony przestają śpiewać, Tomek zauważa, że dziecko zasnęło. Domyśla się, że chłopiec zasypia podczas jego jazdy. 

Za każdym razem, gdy Tomek zatrzymuje się na stacji, dziecko się budzi i płacze. Pasażerowie masowo wysiadają z pociągu. W końcu Tomek dojeżdża do stacji Ffarquhar i cieszy się, że matka z dzieckiem w końcu opuści jego pociąg. Lokomotywa zawraca na pętli. Musi zatrzymać się na stacji Ffarquhar i wykonać powrotny kurs do stacji Grotkowo. Odkrywa, że matka z płaczącym dzieckiem znowu będzie mu towarzyszyła. Tomek przypomina sobie, że dziecko budzi się wtedy gdy zatrzymuje się na stacji. Chce pokonać całą trasę nie zatrzymując się, że Ania i Klara uświadamiają mu, że jest to niemożliwe. Tomek zatrzymuje się na każdej stacji i dziecko ciągle się budzi i płacze.

Gdy pociąg dojeżdża na stację końcową, wszyscy są wyczerpani. Tomek patrzy jak matka próbuje uspokoić swoje dziecko. Wpada na pomysł aby zabrać je na przejażdżką nigdzie nie zatrzymując się po drodze. Zawiadowca się zgadza. Tomek bez przystanków jeździ po wyspie, dzięki czemu dziecko szybko zasypia, a jego matka w końcu może odpocząć. Gdy lokomotywa przyjeżdża na stację Grotkowo, robotnik o mieniu Albert, dziękuje jej za opiekę nad jego żoną i dzieckiem. Rodzice postanawiają nadać swojemu potomkowi imię po małej, niebieskiej lokomotywie, z czego ta jest bardzo dumna. 

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • W pewnym momencie Piotruś zamiast cystern ze smołą, ciągnie cysterny z mlekiem.
  • Gdy Staś opuszcza stację Ffarquhar, gwiżdże, ale z jego gwizdka nie wydobywa się para.
  • Gdy Tomek przyjeżdża na stację Ffarquhar, widać, że Staś opuszcza peron. Chwilę póżniej na po torze zamiast Stasia porusza się Dorotka.

Galeria