FANDOM

Polandxenglish

ThomasComesHome
Tomek Wraca do Domu
  • Tytuł Oryginalny: Thomas Comes Home
  • Ilustracje: Clive Spong
  • Data Publikacji: 1992r.

Tomek Wraca do Domu - to trzydziesta szósta książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Kłopoty ze Śniegiem

Zamieć śnieżna przysypuje tory śniegiem na całej wyspie. Dorotka wyjeżdża ze stacji twierdząc, że nie boi się śniegu. Po drodze jednak wjeżdża w wielką śnieżną zaspę i nie może z niej wyjechac. Harold zabiera jej pasażerów na stację Dryaw, ale samej lokomotywie nie może pomóc. Dorotka stoi w zaspie aż do czasu gdy śnieg topnieje. Po tym wszystkim lokomotywa spalinowa przyrzeka sobie, że już nigdy nie zlekceważy śniegu.

Uszkodzony Most

Po stopnieniu się śniegu poziom wody w rzekach gwałtownie się podnosi. Piotruś przejeżdża przez most i zauważa, że został on naruszony przez wezbraną rzekę. Gdy poziom wód w rzece opada linia prowadząca przez most zostaje zamknięta na czas jego remontu. Po naprawie most jest tak samo wytrzymały jak dawniej, ale mimo wszystko Piotruś zawsze zachowuje szczególną ostrożność przejeżdżając przez niego.

Wielki Pociąg Tobika

Tobik pracuje w porcie, a Piotruś ciagnąc Anię i Klarę obsługuje linię Tomka, który wyjechał na pokaz kolejowy. Tobik ma do przewiezienia tak dużo wagonów, że martwi się, że może mu skończyć się zapas wody. Na domier złego Marta żle się czuje i tramwaj parowy musi dodatkowo wykonywać jej pracę. Tobik zostaje dołączony do długiego pociagu towarowego liczącego czterdzieści osiem wagonów i wyrusza w drogę. Gdy dojeżdża na stację Elsbridge odkrywa, że w wieży ciśnień skończyła się woda. Tramwaj zostaje odłączony od wagonów i jedzie uzupełnić zapad wody na stacji Ffarquhar. Póżniej wraca na stację Elsbridge i zabiera wagony.

Tomek Wraca do Domu

Walec parowy Grzegorz naprawia drogę w pobliżu torów. Gdy zauważa Dorotkę grozi jej, że już niedługo zaasfaltuje wszystkie tory na wyspie tak samo jak jego przyjaciele zrobili to na lądzie. Lokomotywy początkowo się nim przejmują, ale zapominają o nim gdy dowiadują się, że wkrótce Tomek wróci do domu z pokazu kolejowego. W dniu powrotu Tomka Dorotce psują się hamulce. Na szczęście robotnicy szybko je naprawiają i lokomotywa spalinowa przyjeżdża w samą porę na przyjęcie powitalne dla Tomka.

Postacie

Ciekawostki

  • Tomek pojawia się na tylko jednej ilustracji mimo, że tytuł książki sugeruje, że to on jest głównym bohaterem.

Galeria

Kłopoty ze Śniegiem

Uszkodzony Most

Wielki Pociąg Tobika

Tomek Wraca do Domu

Okładki