FANDOM

-Nareszcie! Tutaj słychać dźwięki Sodor! | Tomek

ThomasandtheSoundsofSodor55
Tomek i Dźwięki Sodor

Tomek i Dźwięki Sodor (ang. Thomas and the Sounds of Sodor) - jest jedenastym odcinkiem serii szesnastej.

Fabuła

Tomek ma odebrać ze stacji Knapford i zabrać na wycieczkę po wyspie słynnego kompozytora, który pragnie usłyszeć dżwięki Sodor. Po drodze niebieska lokomotywa się zatrzymuje i zaczyna się zastanawiać czym są dżwięki Sodor. Nagle zauważa wydające różne ciche dżwięki ptaki oraz inne zwierzęta i jest pewny, że są to dzwięki Sodor. Nagle obok Tomka przejeżdżają Piotruś i Emilka ciągnący nieznośne wagony. Robią przy tym tak wiele hałasu, że Tomek nie słyszy już cichych dżwięków. Niebieska lokomotywa zaczyna się obawiać, że kompozytor nie usłyszy cichych dżwięków gdy obok będą przejeżdżały lokomotywy. 

Tomek odbiera kompozyotra, który mówi mu, że skomponuje nową melodię podczas wycieczki po wyspie. Tomek zabiera go do świszczącego Lasu, w którym słychać cichy szum wodospadu. Nagle zjawia się Gabryś ciągnący ekspres. Robi przy tym tyle hałasu, że kompozytor nie może usłyszeć wodospadu. Wściekły Tomek jedzie do szepczącego lasu gdzie kompozytor zaczyna słuchać śpiewu ptaków i szelestu liści. Nagle zjawia się Marta robiąc wiele hałasu. Kompozytor jest zadowolony, ale Tomek, który myśli, że Marta zagłuszyła śpiew ptaków i szelest liści, nie jest. Marta mówi Tomkowi, że kamieniołom jest zamknięty. >Tomek zastanawia się gdzie zabrać kompozytora. Nagle przypomina sobie słowa Marty i postanawia zabrać go do kamieniołomu, w którym stoi Kuba. Kompozytor jest zawiedziony, gdyż nie może usłyszeć żadnych dżwięków. Kuba podjeżdża do Tomka robiąc wiele hałasu. Wtedy kompozytor mówi Tomkowi, że dżwięki wydawane przez jego przyjaciół świetnie brzmią. Wtedy Tomek uświadamia sobie, ze dżwiękami Sodor jest on i jego przyjaciele. Jednak kompozytor się martwi, gdyż nie skomponował nowej melodii, a już wkrótce zacznie się koncert. Tomek prosi o pomoc Kubę. Dwie lokomotywy proszą o pomoc Martę, Gabrysia, Emilkę i Piotrusia. Wszystkie lokomotywy spotykaja się w miasteczku.

W miasteczku kompozytor zapewnia zawiadowcę, że koncert będzie udany, a Tomek dodaje, że będzie on zawierał dżwięki Sodor. Wkrótce rozpoczyna się koncert. Na dyktando kompozytora Tomek, Gabryś i Piotruś głośno gwiżdżą, Marta trąbi swoją syreną, a Emilka uderza w wagony. Gra również orkiestra dęta, a koncert odnosi sukces. Tomek przyznaje, że stało się tak dzięki jego hałaśliwym przyjaciołom.

Postacie

Miejsca

Ciekawostki

Niejasności

  • Gdy Gabryś wjeżdża do lasu, jego małe przednie koła się nie obracają.
  • Jeżeli kamieniołom był zamknięty, to co Kuba w nim robił i jak Tomek się do niego dostał?
  • Wagon służbowy powinien zostać dołączony do pociagu Piotrusia i Emilki.

Galeria