FANDOM

Polandxenglish

ThomasandHisFriends
Tomek i Jego Przyjaciele
  • Tytuł Oryginalny:
    • Thomas and His Friends
  • Autor: Christopher Awdry
  • Ilustracje: Clive Spong
  • Wydawca: Egmont
  • Data Publikacji: 6 lipca 2011r.
  • Poprzednia Książka: Tomek i Victoria

Tomek i Jego Przyjaciele - to czterdziesta druga książka z serii Railway Series. Jej polski tytuł jest nieoficjalny, gdyż książka nie została wydana w polskiej wersji.

Opowiadania

Tomek i Łabędż

Na wyspę Sodor przyjeżdżają Pip i Emma. Zawiadowca mówi Tomkowi i Gabrysiowi, że te dwie lokomotywy spalinowe będą obsługiwały nową linię ekspresową z Tidmouth do Londynu. Kilka dni póżniej Tomek przejeżdżając przez most zauważa, że coś leży na torach. Jego maszynista jest początkowo przekonany, że to gazeta, ale gdy Tomek podjeżdża bliżej, zauważa, że to łabędż ze złamanym skrzydłem. Maszynista zabiera ptaka do kabiny Tomka, a następnie przekazuje go weterynarzowi. Ptak przez pewien czas mieszka w ogrodze weterynarza, a póżniej Tomek zabiera go z powrotem na most gdzie maszynista zwraca mu wolność.

Zniszczone Bufory

Donald i Darek pracują na bocznicy. Tory są śliskie i Donald nie mogąc się zatrzymać uderza w bufory. Nikt nie zostaje ranny, ale bufory zostają uszkodzone. Pozostałe lokomotywy żartują z Donalda mówiąc mu, że powienien nauczyć się jeżdzić na łyżwach. Póżniej podobny wypadek ma Darek. Pracujący w pobliżu robotnik ze złością nanosi na nos lokomotywy czerwoną farbę.

Straż Pożarna Gabrysia

Gabryś ciagnąć pociag zauważa palącą się w pobliżu torów trawę oraz strażaków, którzy bezskutecznie próbują ją ugasić. Nagle strażakom kończy się woda, a Gabryś wpada na pomysł by strażacy uzyli wody z jego kotła. Wkrótce pożar zostaje ugaszony, a Gabryś odznaczony medalem za szybkie myślenie.

Stulecie

Lokomotywy szykują się do setnej rocznicy urodzin chudego duchownego. Kuba zostaje wysłany na ląd by odebrać pomnik duchownego. Czerwona lokomotywa szybko odbiera pomnik, ale w drodze powrotnej zauważa, że tunel Henia się zawalił i nie może przez niego przejechać. Tunel na szczęście szybko zostaje naprawiony, Kuba zawozi pomnik na stację, a na wyspę przyjeżdżają Pip i Emma przywożąc ze sobą księcia oraz innych ważnych gości. Książę dumnie odsłania pomnik po czym rozpoczyna się uroczystość.

Postacie

Ciekawostki

  • Książka miała zostać wydana 4 lipca 2011 roku, ale ostatecznie została wydana dwa dni póżniej.

Niejasności

  • Na ilustracjach opowiadania "Zniszczone Bufory" wagony na węgiel Donalda i Darka są zbyt duże.

Galeria

Tomek i Łabędż

Zniszczone Bufory

Straż Pożarna Gabrysia

Stulecie

Galeria