FANDOM

-Kapelusz mogę dzieciom dać i dzieci będą znów się śmiać! | Tomek

ThomasandtheSnowmanParty8
Tomek i Kapelusze
Tomek i Kapelusze (ang. Thomas and the Snowman Party) - jest trzynastym odcinkiem serii czternastej.

Fabuła

Jest zima i przed ratuszem w miasteczku ma się odbyć przyjęcie, na którym ma wystąpić Gospodarz Maciej i jego pies, Pan Bańka oraz orkiestra dęta. Zawiadowca prosi Tomka by odebrał ze stacji Knapford ważną przesyłkę. Gdy niebieska lokomotywa przejeżdża przez miasteczko zauważa, że trwają ostatnie przygotowania do przyjęcia. Zauważą, że dzieci ulepiły ze śniegu wielkiego bałwana. Widzi też, że bałwanowi brakuje kapelusza, którego dzieci nie mają. Tomek zapomina o swojej ważnej przesyłce i szybko wyrusza na poszukiwania kapelusza dla bałwana.

Wkrótce znajduje trzy kapelusze. Pierwszy w pobliżu gospodarstwa, drugi na stacji Maron i trzeci na stacji Maithwaite. Zabiera je i przypomina sobie o ważnej przesyłce, którą miał odebrać. Postanawia jednak najpierw dać znalezione kapelusze dzieciom. Wtedy okazuje się, że kapelusze, które zabrał należały do Gospodarza Macieja, do jednego z członków orkiestry dętej i do Pana Bańki, a ci bez nich nie mogą się pojawić na przyjęciu. Tomek postanawia naprawić swój błąd. Najpierw odbiera ze stacji Knapford ważną przesyłkę, następnie oddaje znalezione przez siebie kapelusze ludziom, którzy mają wystąpić na przyjęciu i zabiera ich do miasteczka. Na przyjęciu okazuje się, że ważna przesyłka to nowy kapelusz dla zawiadowcy. Pan Szyneczka daje swój stary dzieciom, a ci nakłądają go na głowę ulepionego przez siebie bałwana.

Postacie

Miejsca

Niejasności

  • Maszynista i palacz Tomka nie powinni zabierać kapeluszy ludzi nie pytajac ich o zgodę.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Gospodarz Maciej jest określony jako Farmer Makul.
  • W polskiej wersji przez cały ten odcinek Orkiestra Dęta jest określona jako Orkiestra Sodorska.

Galeria